Ik wil overgaan op Ziggo alles-in-1 (waar ik vast nog wel eens op ga vloeken, maar ik heb al Ziggo internet en Ziggo tv en in geval van nood heb ik m’n Hi-prepaid-mobieltje).
Dus mail ik KPN wat de opzegtermijnen zijn voor mijn vaste KPN-telefoonaansluiting.
En hoe ik dat moet doen.
Ik krijg dit antwoord:
“mevrouw Doomen,
Naar aanleiding van uw e-mail over het beëindigen van uw abonnement bij KPN sturen wij u dit bericht.
Vriendelijk verzoeken wij u om telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice. Zij kunnen u dan op de hoogte stellen over de opzegprocedure en de eventuele resterende contractperiode. Onze klantenservice kan dan ook meteen reageren op eventuele vervolgvragen.
De klantenservice is telefonisch bereikbaar via 0900-0244 (EUR 0,10 per minuut), 7 dagen per week van 08:00 tot 22:00 uur.”
Vandaag denk ik: laat ik nu maar eens bellen en beland (wat een verrassing!) in zo’n keuzemenu. Wanneer ik heb geklikt op ‘opzeggen abonnement’ ga ik -denk ik- éxtra lang in de wacht nl. 17 minuten.
Dan blijkt dat ik gewoon per maand kan opzeggen. Nu bv. En als ik wil ook per eerder.
Waarom kon de mail-helpdesk dat niet even opschrijven?
Hebben ze die 17 minuten à 10 cent per gesprek echt nodig??
Ik moest even zoeken, maar toen kon ik die malfunctionerende internet-dongle terugsturen. Aangetekend. En het duurde weer even, maar toen kreeg ik het abonnementsgeld van een half jaar terug van de KPN. Ik zweer bij aangetekend.
En had ik al gezegd dat ik van abonnement verwisselen griezelig vind? 😉