Wat een kutdag.
Wat een kut-Radio 1 Journaal met die onbeholpen C-krachten Michiel Breedveld en Catrien Straatman.
Met een ervaren type ernaast als Marcel Oosten of Bert van Slooten gaan die uitzendingen nog wel. Kan ik de momenten van ergernis wegduwen, focussen op wat wel leuk is.
Samen is het een regelrechte ramp van onbenulligheid, versprekingen, onvermogen.
Ik neem de NOS kwalijk dat die me dat aandoet ‘van mijn belastingcenten’.
Toen de voortgaande ellende met xs4all.
Die vele uren in beslag nam.
Tussendoor 4 bestellingen. O nee! denk ik. Geen tijd voor!
(nee, geen financieel ‘grote’ – daar máák ik tijd voor)
Ik probeer het Radio 1 Journaal te volgen. Vanavond.
Ik vind er niets aan.
En wanneer ik er even wel iets aan vind (Joris van de Kerkhof met bisschop en dominee) ben ik intussen zo verschrikkelijk moe en opgefokt en ongeconcentreerd dat ik niet eens met aandacht kan luisteren.
Laat staan iets schrijven.
Zodat ik me met 1 mager stukje (we doen meestal 3-4 per uitzending) een loser vind.
Slap, inadekwaat, tekortschietend.
Ik wil armen om me heen. Iemand die lief voor me is.
Die zegt dat ik het niet kan helpen. Dat ik me kapot werk maar dat ook ik een grens heb.
Maar, zou ik dan terugzeggen: juist omdat Fanlog het de laatste maanden zo goed doet zijn we in lezers bijna verdubbeld! Dat moet ik waar maken! Die moet ik vasthouden!
O got. O got.
Ik stel iedereen teleur en mezelf nog het meest.
(((Jeanne)))
En dat Xs4all: of het modem is niet goed, of je lijn is niet goed, goed is het niet. Over dat grijs/groene kastje, de lijnkabel zit er gewoon in hoor, niks verkeerd aangesloten, niks zoek, het werkt alleen niet stabiel! Gewoon een monteur eisen met ander modem en meetapparatuur onder zijn arm, anders dreigen met niet betalen tot het opgelost is. En natuurlijk flink xs4all noemen op je log, dat het niet werkt. Bovendien heb je helemaal niet zo’n fritzmodem nodig, een eenvoudig zyxel modem doet het ook en is stukken eenvoudiger in gebruik.
Sterkte
Ach, lieve jeanne, ik had/heb hetzelfde probleem met de KPN. De éérste monteur liep gillend weg omdat hij geen basistoestel kon vinden (dat heb ik niet, en dat heb je ook helemaal niet nodig met een huiscentrale), nummer twee keek op zijn opdrachtbriefje en is helemáál niet komen opdagen en nummer drie heeft kans gezien om met véél plak-en knipwerk één telefoonllijn en één computer aan te sluiten.
Àlle providers hebben hetzelfde probleem: ze beloven gouden bergen maar ze kunnen hun kleurrijke folders niet waarmaken…
Ik ben nu sinds september bezig en ik hoop medio maart volgend jaar het systeem zó ingericht te hebben als ik het wil…
Veel sterkte dus en bedenk maar, het kan altijd erger.
PS de fax dòet het inmiddels weer, maar dit prutswerk kost me wèl bijna 1000 euri per jaar…