Ik denk over een nieuwe reis en bel met Delta omdat ik er niet achter kom of ik nog wel kan terugvliegen via Cincinnati.
“Dan hebt u verkeerd gezocht” zegt ene Rick en ik ben blij dat ze bij Delta gesprekken opnemen “om kwaliteitscontroleredenen” want dit vind ik een niet zo aardige opening.
“Wilt u dan zoeken” vraag ik en verdomd: Rick vindt het ook niet. Dan op 1 van de dagen rond de datum die ik noemde. Ook niet.
Of ik even wil wachten, Rick zoekt het uit. En Rick ontdekt dat miv december de hele vlucht naar Cincinnati is geschrapt. Das niet best. Want Rick snapt ook wel waarom ik liever terugvlieg via Cincinnati dan via Atlanta: het is het verschil tussen om kwart voor vijf naar de luchthaven of om half tien.
Andere vraag. Ik zie bij veel vliegtuigstoelen op de site dat ze Preferred seating zijn voor Medallion members. Hoe word ik dat? Door frequent flyer te worden. Dat ben ik al. Door als frequent flyer per jaar minstens 30.000 miles te vliegen en dat krijg ik zelfs niet voor elkaar met twee retours Amsterdam-Phoenix.
Maar: ze experimenteren met 24 uur voor vertrek een aantal gewilde stoelen beschikbaar stellen tegen bijbetaling van 10 of 20 dollar. Dan is het dus first come etc.
En gewoon bij reservering bijbetalen, kan dat niet? Nee. Wel is iemand aan de balie misschien aardig en geeft je een betere stoel. Of je dan opbellen. En als het klikt met de Rick-van-dienst kan die mogelijk ook iets voor je regelen.
Ingewikkeld en spannend en ook niet echt fijn.
En dan het nóg gecompliceerder is ontdek ik in een artikel in de New York Times van vandaag.
Makkelijker kunnen ze het blijkbaar niet maken, wel moeilijker en dat is voor jou niet fijn.