Ruim twee jaar geleden huurde ik voor de laatste vier dagen van mijn reis een huisje met mooi uitzicht en leuke plekken om buiten te zitten.
Leuk bedacht maar het was kut weer. Regen, wind, kou.
Verder was er in die omgeving niets te doen (dat is het risico wanneer je inzet op ‘verlaten’) zodat ik vier dagen het helemaal niet leuk had.
Na zo’n huur stuurt Airbnb je een verzoek om het verblijf te beoordelen. Dat doe ik altijd.
Maar hier kon ik echt niks leuks bedenken. Wat niet de fout was van de verhuurster! ik had me er gewoon iets anders van voorgesteld en het weer was bagger gebleken.
Dus stuurde ik haar een mail dat ik geen beoordeling ging insturen vanwege dat weer én dat ik dat haar natuurlijk niet verweet maar dat ik het gewoon niet leuk had gehad.
Hierop reageerde zij allerliefst. Met: als je ooit nog eens in Amerika bent, wil ik je gratis ‘hosten’.
A.s. najaar ben ik idd in die buurt. Vier nachten leek me wat veel maar ik vroeg: als je het echt nog steeds meent zou ik twee nachten wel fijn vinden. Maar even goede vrienden als je je intussen hebt bedacht.
Ze heeft zich niet bedacht, we spreken de dagen af – dit is in december.
Vandaag denk ik: zou ze het echt, écht nog steeds menen? Ik stuur weer een mail.
Ze meent het. En: ik heb gereserveerd voor een zondag en een maandag maar omdat ze haar ‘cleaning gal’ niet op zondag wil laten komen, heeft ze ook de zaterdag vrijgehouden, dus mocht ik een dag eerder willen komen, dan kan dat ook.
Op zaterdag komen wil ik niet maar ik vind het wel fijn wanneer ik op zondag eerder dan 3-4 uur in de middag kan inchecken dus: dankjewel.
NB dit is dus echt pure aardigheid want omdat ik niet officieel huur kan ik ook geen officiële beoordeling achterlaten.
Geef een reactie