Ik deed te weinig postzegels op een pakket naar België dat ik -zoals ik altijd doe met gefrankeerde pakketten- achterliet op de balie van het postagentschap in De Rijp.
Twee dagen later een kaart van PostNL: er zat € 7.36 te weinig op.
Dat bedrag kon/moest ik betalen via een machtiging of door postzegels te plakken op de kaart.
Ik plak postzegels op de kaart en doe die direct op de post.
Dat was twee weken geleden.
Nu valt in de bus: een nieuwe kaart met ‘Herinnering’.
Die € 7,36 – die moet ik écht betalen.
Ik héb ze natuurlijk al betaald maar PostNL heeft die kaart óf zoek gemaakt bij het bestellen óf zoek gemaakt bij de sortering binnen het eigen bedrijf.
Wat ik niet kan bewijzen.
Ik betaal dus nog een keer. Nu via hun site met een incasso.
Na stap 3 (‘aanvraag is verzonden’) verschijnt:
U ontvangt binnen enkele ogenblikken een e-mail met de gegevens van uw aanvraag.
Alleen ontvang ik die email niet.
Murphy heeft me nu echt te pakken en lacht zich gek.
Geef een reactie