Ik zou gebeld worden door iemand van het regiokantoor van de Belastingdienst.
Die zou me kunnen vertellen waarom ik opeens een mij onbekend banknummer toegewezen heb gekregen waarop geld dat ik van ze terug krijg zal worden overgemaakt.
Gisteren om half vijf belt S. van dat regiokantoor.
Hij weet ook niet hoe het zit want hij wéét dat soort dingen niet.
Wat hij kan doen: zorgen dat het nieuwe nummer uit mijn dossier gaat. En: krijg ik geld nog wel op mijn nummer dat eindigt op 886 overgemaakt?
Tja, dat weet ik dus niet. Omdat ik niet weet of er iets op dat andere nummer is gestort.
En: ik wil weten hoe dit heeft kunnen gebeuren. Heeft iemand van de Belastingdienst een fout gemaakt of heeft een oplichter geprobeerd zich mijn geld toe te eigenen?
S. kan zich dat voorstellen. Wat hij zal doen: “even Apeldoorn bellen” (zo zei hij het echt).
Maar… dat kon het “enige tijd duren” voor hij iets hoorde en voor hij mij dan weer belde.
Hoe lang “enige tijd” was? Tussen de 1 en 3 weken. Waarna hij me zijn doorkiesnummer geeft zodat ik hém kan bellen.
Ik zeg dat ik dat over drie weken ga doen. En dat ik het nú in mijn agenda zet.
Makkelijker etc.
Apeldoorn is het administratieve hoofdkantoor 😉