nu even inzoemen op dat doosje links onder
daar links bij ‘Lijn’ had nog een kabeltje moeten zitten.
Dat kabeltje heb ik volgens de helpdesk van Xs4all zoek gemaakt. En zo niet ik, dan iemand die vrijdagavond tussen tien voor acht en tien over acht in mijn huis is geweest: die moet het hebben meegenomen. Enniewee: ze sturen geen monteur om ernaar te komen zoeken.
Dit zit nog in de doos
LOL, ik dacht dat mijn hoekje erg was. Ik heb even de handleiding op internet gezocht – maar daar kom ik ook niet helemaal uit.
Even wat vragen: dat grijze kastje uit de close-up heeft de monteur dat aangelegd?
In dat geval heeft hij niet de handleiding zoals die bij xs4all wordt aangeboden gevolgd. Daarin zou vanaf jou oorspronkelijke aansluiting een draadje moeten gemaakt naar een nieuw kastje (wat volgens mij nog in de doos zit met dat oranje ingangetje wat je net kunt ziet) en vanaf dat kastje zou een draad met een oranje stekker moeten gaan naar de splitter in Line.
Wat hier is gemaakt si volgens mij een rechstreekse verbinding van jou oorspronkelijke aansluiting naar de splitter (dat grijze kastje) die verbinding zit volgens mij met dat rode en blauwe draadje in dat groene dingetje. klopt het dat de draad die naar dat groene ding in het grijze kastje gaat uit jouw oorspronkelijke telefoonaansluiting komt (wat volgens mij het beige kastje is dat rechts van het linker kastje zit).
Volgens de handleiding zou nu vanuit aansluiting modem (van het grijze kastje) en vanuit aansluiting telefoon een draad moeten komen die samengevoegd worden en het uiteinde zou dan helemaal links in het modem moeten zitten.
De telefoon vervolgens zou dan aangesloten moeten zijn op het modem via de aansluiting tweede van links, dus naast het stekkertje dat uit het grijze kastje komt.
De telefoon die het doet, waarop is die aangesloten?
Ik ben benieuwd. VOoral omdat alles gewerkt heeft neem ik aan dat de aansluitingen goed zijn en dat er inderdaad iets met het modem is.
Ik ga nu koken en met de mannen (we zijn weer compleet) naar voetbal kijken en daarna mijn net5 programmering. Dus erg online ben ik dan niet meer vanavond (tegen de tijd dat ik nog snel even mijn mail check ben jij vast al onder zeil)
Maar morgen is er weer een dag en ik denk dat jij/wij met de foto’s (eventueel met nog wat aanvullende foto’s) een duidelijke mail naar XS4all kunnen sturen
@ Karin: die wirwar van draden is sinds de xs4all-monteur.
Inzoom is inderdaad het bewuste kastje.
Hoe het verder zit weet ik ook niet.
Wel viel ook mij a/d hand van de handleiding voor installatie op dat er van dat groene kastje een draad met oranje moest lopen naar een vierkant kastje.
Wat allemaal in de doos zit.
Maar: het hééft gewerkt.
En blijkbaar geldt voor Xs4all de service: als het maar werkt wanneer de monteur het pand verlaat trekken wij er verder onze handen vanaf en bekijk je het maar!
Wat een gezanik zeg… Een klant neemt een abonnement om online te kunnen zijn, niet om éven te kunnen inloggen.
Ik zou een (aangetekende) brief naar XS4all sturen, met een officiële klacht, de eis dat het opgelost wordt omdat je anders je abo alsnog opzegt wegens niet-functioneren.
En er eventueel printjes van je logs erover bijdoen.
@ Hippo: ik denk dat er 1 tussenstap moet.
Zoals Karin voorstelt.
1x redelijk verhaal, uitleg, vriendelijk maar dringend vragen.
En als er dan weer niks komt: inderdaad doen wat jij zegt. Maar de ellende is (denk ik) dat nu mijn telefoonlijn is opgesplitst.
Stopt die niet wanneer xs4all de service staakt?
Btw: toevallig ken ik wel iemand bij Radio Kassa…
Niet goed genoeg om direct een beroep te kunnen doen op Superman. Maar ik kén haar (redactrice en presentatrice) wél…
Heb jij nu dan ook telefoon via xs4all (VOIP) of alleen internet. In dat laatste geval ben je voor telefoon aangesloten bij kpn en blijf je dat en deel je de lijn met je adsl verbinding. Stopt xs4all dan gaat kpn gewoon door. Maar ik weet niet hoe dat tegenwoordig zit – of je ook alles via xs4all kunt afnemen en dat je niets meer met kpn te maken hebt, ook geen telefoon. Ik kom op de website van xs4all alleen adsl tegen, dus je telefoon zou dan gewoon nog via kpn moeten lopen. Je kunt volgens mij gewoon een telefoondraadje van ‘[telefoon’ uit dat grijze kastje in je telefoon stoppen en dan zou het ook buiten het modem om moeten werken. Maar dat weet ik niet helemaal zeker.
Zoals ik het zie sturen ze wel alles naar die fritzbox, maar kun je de lijn ook gewoon loskoppelen. Je telefoon doet het nu wel? En welke. Ik begrijp dat je er meer hebt, want je schreef eerder dat je nu via één telefoon kon bellen. Welke is dat? Via het grijze kastje/modem of een andere telefoon?
En als je superman kent – altijd gebruik van maken 😉
ik heb bewust gekozen voor het houden van telefoon via KPN en werd doodziek van hoe ze zaten te zeuren of ik ook telefoon via xs4all wou!
op het formulier vinkte ik al aan dat ik dat niet wou, toen werd ik opgebeld voor de afspraak met de monteur (waar ik zei dat ik een draad wou!) en begon dat meisje er ook over.
en de monteur dus óók weer.
ben ik even blij dat ik niet ‘ach vooruit – dóe maar’ heb gezegd!!
superman zélf ken ik helaas niet, ik stel mijn vertrouwen in superWoman 😀
Vreemd dat ze de telefoon dan toch via het modem doen. Blijft mijn vraag via welke telefoon je kunt bellen. Is deze telefoon aangesloten op het kastje van xs4all of juist niet? Voor zover ik kan zien gaan er vanuit het telefoonkastje (rechtsonder 2e foto) 3 draden. eentje lijkt links van het stopcontact naar boven te gaan, eentje lijkt rechts van het stopcontact schuin naar boven te gaan en eentje gaat naar beneden en het lijkt (maar ik kan dat op de foto niet zo goed zien) dat deze naar het grijze kastje gaat en eindigt in de rode en blauwe draad.
Belangrijk om te weten is wat wel en wat niet werkt. Als alles voor het modem werkt en na het modem niet, is het modem niet goed (lijkt mij).
Dat maakt je zaak sterker dat er iets met het modem is en er dús een monteur moet komen om het modem te vervangen.
Mbt ‘blijft mijn vraag’: ik zit nu Radio 1 Journaal te luisteren, dus als je nog een uur kunt wachten op mijn antwoorden, heel graag 😉
Ik moet nl bij die telefoon-kwestie ook even me kunnen concentreren en dat lukt nu niet.
@ Karin: ik heb geen idee hoe die draden lopen! het zijn er gewoon te veel 🙁
De telefoons die het doen: beneden in de kamer en boven op mijn bureau.
De telefoon die het niet doet: in de slaapkamer.
Althans: ik kan hem opnemen (heb mezelf met de mobiel gebeld en krijg dan een open lijn) maar ik kan er niet vandáán bellen.
Zodra ik een 0 draai gaat-ie op in gesprek.
Althans: net nog.
Toen probeerde ik het nóg een keer en werkte hij wel. En: deze loopt via de centrale want ik moest eerst een nul draaien, toen wachten op de volgende kiestoon en toen weer verder gaan.
De andere gaan rechtstreeks het huis uit (zonder eerst een nul) dus die zullen wel niet via de centrale lopen vermoed ik.
Ik word hier gék van.
Maar zoals het nu is: alle telefoons doen het.
En het modem van xs4ll knippert nog steeds …
… en dat noemen ze dan DRAADLOOS… (ik ken het: hier ook zo’n wirwar…)