“Voorkom een depressie tijdens de recessie – lease een Mini.”
Ik hoor die reclame nu al weken maar ik snáp ‘m niet.
Niet alleen omdat ik me niet kan voorstellen dat ik mijn eigen depressies zou voorkomen door een Mini te leasen. Maar vooral door die spotjes die ze eraan vooraf hebben geplakt.
Het kind dat door zijn moeder alle slagers van de stad wordt langs gestuurd voor een plakje worst. Die moet hij dan bewaren waarna hij altijd worst moet eten op brood.
En dat andere spotje van de moeder die wanneer haar dochtertje 3 wordt de pop die de dreumes met sinterklaas kreeg nóg een keer inpakt. Wat het kind niet zou merken.
Eerst dacht ik: ze proberen op die manier aandacht te vragen voor zielige arme mensen.
Maar dat is niet logisch. Omdat er geen conclusie aan hangt.
Tenzij die conclusie echt is: als je geen geld hebt om je kind goed te eten te geven of een nieuwe pop te schenken op haar verjaardag moet je een Mini leasen.
Maar dat lijkt me dus zo raar.
theo zegt
Ik denk dat ze bedoelen, dat als je nu een dikke BMW of SUV zou leasen of kopen, dat je dan misschien straks niet meer voor je kind kunt kopen wat je zou willen. De voorbeelden zijn mij overigens iets te absurd om nog te raken.