Ik zegde de Volkskrant op omdat ik die vaak niet las.
Hij zou niet meer komen ongeveer op de dag dat ik naar Amerika reisde. Omdat mijn oppassers wél graag de krant lazen, stopte ik de bezorging een maand éérder als een zgn vakantie zodat zij hem de volle periode kregen.
Dat viel me al zwaar: elke ochtend géén krant in het halletje zien liggen.
Toen ik thuis kwam vond ik de krant van de dag ervoor.
Met Magazine en Sir Edmund. Die nam ik mee naar Praag en ik dacht: wat een goeie krant is dit!
Spijt dus.
Nu kreeg ik voordat ik vertrok een aantal mails van de Volkskrant met ‘mist u ons al’?
Tóen nog niet. Nu wel.
En ik dacht: ik krijg vast binnenkort nóg zo’n mail.
Maar niet of in elk geval nog niet.
Op de website biedt de krant geweldige abonnementen aan.
Voor als je 24 maanden geen abonnee bent geweest. En iets minder geweldig maar nog steeds heel mooi voor als je zes maanden geen abonnee was.
Ik meld me aan via de mail die ik vlak voor mijn reis kreeg.
En zie daarna pas dat ‘het aanbod’ maar drie dagen geldig was.
Omdat ik wél meteen weer toegang heb tot Topics denk ik dat het misschien toch gelukt is.
Dat is het niet.
Vannacht droom ik hier zelfs van.
Ik krijg de krant in de bus maar nu twee tegelijk.
Wat weer leidt tot gedoe.
Ik overweeg een beetje om maar gewoon weer abonnee te worden.
Maar wat is dat dúúr vergeleken met de geweldige aanbiedingen.
Een beetje oneerlijk vind ik het wel. Dat ze nieuwe mensen zo paaien terwijl ze iemand die vele tientallen jaren (30-40) abonnee is geweest en die nu even een foutje heeft gemaakt niet tegemoet komen.
Tenzij iemand van de krant dit nu leest? en denkt: wat sneu! *zij* krijgt alsnog dat geweldige aanbod.
Zal wel niet.
Monique zegt
Hoop dat wel voor je. Soms helpt het om ze te bellen, maar ik weet dat jij daar niet van houdt.
Jeanne zegt
Eerlijk gezegd denk ik dat bellen niet helpt. Zou ook heel raar zijn wanneer ze voor elke spijtoptant die belde een uitzondering zouden maken.
Ik kán het trouwens wel, opbellen. Sterker: zoals ik schreef had ik het abonnement kwa bezorging een maand stopgezet ivm de oppassers. Toch stopte het op 3 mei (daarvan kreeg ik bericht).
Toen heb ik ze gebeld en uitgelegd hoe het zat met de tijdelijke stopzetting en de oppassers.
Monique zegt
Vaak maak je wel een kans als je de uitleg aan hun geeft die je ons gaf in je weblog. Als oude trouwe klant die terugkomt kan je, denk ik, best een korting krijgen. Er is veel mogelijk als je onderhandelt. Ze hebben een bepaalde marge die ze mogen aanspreken om klanten te winnen. Ik heb dat zelf gemerkt de laatste tijd bij ohra, het kopen van een bed en bij het kopen van een auto. Ik dacht altijd dat ik niet kon onderhandelen, maar het blijkt verrassend gemakkelijk te zijn 😊
Jeanne zegt
Ik stuur je een mail om je iets te vertellen dat je ‘als psycholoog’ in dit verband zal interesseren. Geef me een paar minuten.