Multikabel stuurt me een nieuw (snel-snel!) modem.
Om ff zelf aan te sluiten.
Ik moet eerst afmelden, nieuw modem erin en dan weer aanmelden.
En als er iets mis gaat kom ik niet meer online.
No way, denk ik. Dan maar niet snel-snel.
Drie weken later een mail: het is echt heel simpel en hier is nogmaals de activeringscode.
Ok. Ok.
Op naar de site maar nergens staat de knop ´afmelden´.
Helpdesk gebeld die me wel even zal af- en aanmelden en ik hoef nu alleen het modem te verwisselen.
Waarna ik niet on line kom.
Weer de Helpdesk gebeld. Mm. Vreemd.
Hebt u wel dit en wel dat. Ja.
Tien minuten later: hebt u misschien een router.
Zeker wel.
Die moet er tussenuit.
Duik onder het bureau, PC-kast verschoven waarbij alles dat erop staat eraf lazert en router-draden omgezet.
Modem weer uit en weer aan. PC idem.
Ik ben weer aangesloten op de wereld.
Na 1 nerveus uur en tien minuten.
Jetje zegt
En dan heb je nog mazzel dat je weet wat een router is. Je zou ze de kost moeten geven die niet weten wat ze allemaal voor internet hebben staan.
Inger zegt
Het kan nog erger. Ik weet niet waar mijn telefoonkabel het huis in komt. Lastig hoor, als ze ADSL willen aansluiten.