Ik kan mijn aankoopbon van de PC vinden met daarop: 3 jaar Ophaalservice.
Hoera denk ik (nou ja, meer ‘dat valt tenminste mee’) en ik denk: even opbellen en afspraak maken voor dat ophalen.
Maar ik heb buiten Twan van de Paradigit Helpdesk gerekend.
Die zegt dat ik eerst even (..) Windows opnieuw moet installeren want dan weten we pas of het echt de hardware is.
Maar, weet ik, dan is dus alles weg? Ja.
Maar, zeg ik, toen ik de PC kocht heb ik een tweede schijf in RAID laten zetten.
Dan staat daar toch alles op? Kan die dan niet actief worden gemaakt?
Nee, als ik schijf 1 opnieuw installeer wis ik tegelijk schijf 2.
Maar wat heb ik dan aan dat RAID.
Geen antwoord.
Wat nu? Ik moet naar een Paradigit filiaal. Daar kunnen ze voor 30 Euro de gegevens van een schijf halen.
En bekijken of het inderdaad de hardware is.
Tenminste “als het belangrijk voor u is wat er aan data op staat”.
Welnee, joh, ik plemp die PC al twee jaar vol met allemaal troep die ik net zo goed kan missen!
Nu dus naar een filiaal in Amsterdam, kiezen uit Koningsplein en Ceintuurbaan – waar je allebei niet kan parkeren. “Op een moment dat het u uitkomt,” zei Twan ook nog.
Nee, Twan, op een moment dat het Roelof ‘uitkomt’ aangezien ik die zware kast niet kan sjouwen.
Dat is ook een reden van die Ophaalservice die ik destijds kocht.
Intussen doet de PC nog steeds maar 1 ding: Eudora.
Zojuist heeft hij de Windowsknop opgeslokt. En de tijdmelding.
Dit gaat niet lang meer goed, vrees ik.
oehoeboeroe zegt
wat een ellende, in plaats van herstellen moet je nu ook nog van alles regelen. Ik hoop dat het herstel desalniettemin en beetje op gang komt.
Linda zegt
dit klinkt niet goed…ssterkte met alles…