Vorige week probeerde ik via PayPal een bedrag over te maken naar Amerika.
Ik moest eerst allerlei kopieën doorsturen (gedaan).
Een paar dagen geleden probeerde ik het nog eens. Nu wouen ze een extra email-adres en een mobiel telefoonnummer.
Ook gedaan.
Vandaag blijkt mijn rekening nog steeds geblokkeerd en dus bel ik ze.
Ik moet nóg een papier mailen en wacht! er is een ander probleem bovendien. De rekening staat op mijn roepnaam Jeanne en de naam op mijn paspoort is Adriana.
Dat moet ik even veranderen. Ok.
Vooruit dan maar.
Alleen gaat dat zomaar niet, dat veranderen.
Ik moet ze een fax sturen (nou dát weer) én een kopie van mijn paspoort en een kopie van een recente ‘gas-water- en elektriciteitsrekening met uw nieuwe naam en adres’ en ook nog een kopie van een recent bankafschrift.
Aangezien ze de eerste en derde kopie al hébben en Nuon geen papieren afschriften meer zendt word ik wat wanhopig en bel opnieuw.
De aardige jongen die ik eerder sprak blijkt geen aantekening te hebben gemaakt van ons gesprek zodat ik eerst alles opnieuw kan vertellen aan iemand die blijft herhalen ‘we zijn een bank en dit zijn de regels’ maar die wanneer ik aanhoud (ja! heel soms, als ik écht wanhopig ben doe ik dat!) toch in gesprek gaat met zijn leidinggevende.
En wat blijkt? die voornaam veranderen, dat kán helemaal niet.
De oplossing? ik moet een nieuwe rekening openen. Die wordt dan over een aantal dagen goedgekeurd en dan moet ik ze wéér bellen en dan maken ze het geld dat op de oude rekening staat over naar de nieuwe.
Nieuwe rekening geopend of nee, toch niet.
Want wanneer ik mijn email opgeef zegt PayPal dat ik al een rekening héb.
Een ander email adres dus en ik heb er maar drie en twee heeft de eerste rekening al (omdat PP dat eiste!) dus een gmail-adres dat ik nooit gebruik opgegeven.
En nu zoet wachten tot het PP behaagt me weer als klant te accepteren.
oehoeboeroe zegt
wat een drama zeg. Sterkte ermee…….