Iemand heeft heel aardig voor me naar xs4all gebeld en er komt een monteur.
Dat wordt me bevestigd doordat Stefan belt ‘van Guidion’. En bij ‘Guidion’ denk ik ‘o got’ maar tegelijk: het zou toch wel érg toevallig zijn als ik weer dezelfde monteur kreeg.
Ook krijg ik een mail-bevestiging dat ik klant bij ze ben geworden. Voor 16 Euro per kwartier met een minimum van 48 Euro per keer. En dit zijn mijn inloggegevens.
Ik log in: maandag om tien uur (volgens hun site) en half elf (volgens Stefan) komt opnieuw monteur John.
‘Niet betalen’ zegt degene die voor me belde ‘omdat het fout is aangelegd”.
Jamaar, protesteer ik, John hééft het aangelegd.
Die gaat dat natuurlijk nooit toegeven.
“Of hij toegeeft of niet, als ‘ie het nu maar máákt, daar gaat het om” is de praktische, zakelijke reactie.
Alleen: ik zit nu al met een knoop in mijn maag omdat over een week die man weer komt die direct erná toen het mis ging al verre van vriendelijk tegen me was (“ik heb geen toverstokje”).
(nee, zorgen dat R. erbij is als morele steun is geen optie – die zit dan in Madrid)
Duimduim…
Ben je klant geworden bij dat bedrijf van die onvriendelijke monteur?? En gaat je dat ook nog 48 euro per bezoekje kosten?? Bij mij never nooit niet. Die vent kwam er boij mij niet meer in.
XS4ALL mag het zelf op komen lossen, of hoeft alleen nog even langs te komen om de rotzooi op te ruimen. En voor een wanprestatie wordt NIETS betaald.
Hee je hebt Ziggo nog!
@ Theo: ik weet niet precies hoe het gegaan is.
Ik moest xs4all bellen opdat ze een monteur stuurden.
Ik belde de vrouw van Opzeggen die haar privé-nr had gegeven (zei ze), kreeg de centrale met dat menu, bracht dat niet op, schreef dat hier en iemand bood heel aardig aan xs4all voor me te bellen.
Dit is het resultaat.
Wellicht handig om te zorgen dat je bewijs hebt hoe het nu is aangelegd. Maar vooral veel foto’s van nu (je hebt er al wat – bewaar die ook. Want ze kunnen natuurlijk zeggen dat je er zelf mee hebt zitten klooien). Vraag hem (wees heel moedig) waarom hij de onderdelen uit de doos niet nodig heeft. Omdat je niet weer beschuldigd wilt worden van het kwijtmaken van een kabeltje ed. Laat hem tijdens het installeren op laptop en pc screenshots maken van de instellingen. Daar heb je een mooi programma voor en bewaar die screenshots. Dan heb je én bewijs hoe dingen zijn aangelegd en ingesteld. En als er iets mis gaat heb je ook de gegevens voor als iemand anders er naar wilt kijken.
Maak straks als de monteur klaar is ook foto’s en dan bij de kabeltjes even de kabeltjes volgen, en erbij schrijven welk kabeltje waar heen gaat.
En ik ben het eens met de anderen: onzin om te betalen voor een dienst die niet nodig was geweest als hij het in het begin goed had aangelegd.
Got wat een ellende allemaal bij dat XS4all.
Het ziet ernaar uit dat je moet betalen voor een onvriendelijke monteur die zijn eigen fout komt herstellen. Ik zou zeggen: de boom in!!
@ Theo: het probleem met ‘ik zou….’ is dat ik niet zo’n strijdbaar type ben, dat ik intussen vaak genoeg tegen de muur xs4all ben geknald en dat ik nu ook nog eens moet opboksen tegen én xs4all én guidion.
Want wat als ik guidion afzeg?
Ik weet het eenvoudig niet meer.