Ik heb tickets voor de opera in Zürich die ik niet ga gebruiken.
Een mede-fan in Zürich zegt dat ze voor me kan regelen dat de kaartjes opnieuw te koop worden gezet. Ik stuur haar vorige week dinsdag de kaartjes aangetekend toe.
Via het Pakketpunt in De Rijp. Zodat de envelop geldt als ‘pakket’ wat duurder is dan als aangetekende brief nl € 21.
De man staat nogal te klungelen maar laat me een formulier invullen (dat moet, zegt hij, omdat Zwitserland geen EU is) en ik betaal en denk dat het wel goed zal zijn.
Of eigenlijk denk ik dat niet maar ik kan er nu toch niets meer aan doen en probeer er maar op te vertrouwen dat het wel goed is.
Diezelfde dinsdag wordt het pakket idd gescand bij PostNL.
En twee dagen later nog eens. Daarna niets meer.
Dus benader ik de Helpdesk van PostNL via twitter en geef de CC-code door.
Die vraagt me geduld te hebben: ze kunnen pas als het pakje op 20-1 nog niet is aangekomen ‘een onderzoek instellen’.
Ik schrijf terug en nu schrijven zij: “Soms duurt het iets langer voordat een pakket opnieuw een scan krijgt. Daarnaast wil ik je er graag op wijzen dat deze zending niet aangetekend is. Het pakket is, volgens het systeem, onverzekerd verstuurd. Weet je zeker dat je voor aangetekend hebt gekozen?”
Ik ben niet blij.
sterkte, ik hoop voor je dat het gewoon aankomt en dat het dan ook nog lukt om ze te verkopen.
Intussen heb ik PostNL een kopie van het formulier gestuurd. Ze vermoeden dat de sukkel bij het Pakketpunt iets fout heeft gedaan en gaan hem erop ‘aanspreken’ en mogelijk nu al dat onderzoek instellen.
Twee van de drie tickets had ik zeker kunnen verkopen, gewoon via het theater, omdat die voorstelling vrijwel uitverkocht is en alle goede plaatsen ieg weg zijn.