Vanochtend om acht uur: geen Volkskrant.
Ik bel op en omdat ik recent ook al geklaagd heb zal de computer me doorverbinden met een mens.
Hetgeen niet geschiedt: ik word van de lijn gegooid.
Dus mail ik:
Beste Klantenservice,
Ook vandaag: geen krant.
Ik heb jullie even na acht uur gebeld en zou worden doorverbonden omdat ik recent ook had geklaagd maar na 3,5 minuut werd de verbinding verbroken.
Tja, wat kan ik hier nog over zeggen.
Dat ik er ‘genoeg van heb’ – dat lijkt me duidelijk.
Ik zou zeggen: doe er iets aan.
groet,
Jeanne Doomen
Om negen uur: daar is de krant. Dus mail ik hetzelfde mailtje nog een keer met erboven:
Aanvulling: de krant lag om negen uur in de bus.
Hij hoeft dus niet te worden nabezorgd.
Dat is het ‘goede nieuws’.
Jeanne Doomen
Om tien uur ontvang ik nav mail 1 (‘geen krant’) de gebruikelijke dooddoener:
Geachte abonnee,
Het spijt ons te vernemen dat de bezorging op uw adres weer niet goed is verlopen.
Wij hebben uw bezorgklacht door middel van een waarschuwing gemeld bij de bezorgdienst, aangezien dit niet de eerste keer is dat de bezorging problemen oplevert op uw adres.
Tevens heeft de bezorger de opdracht gekregen het gemiste exemplaar vandaag nog na te bezorgen.
We stellen het op prijs dat u ons van uw bezorgklacht op de hoogte stelt. Bezorgklachten kunt u melden op ons servicenummer 088-0561561 of per webformulier via www.volkskrant.nl/service.
Met vriendelijke groet,
Mevr. G. Nieuwenhuijzen
Klantenservice de Volkskrant.
En een kwartier later nav (‘krant te laat’):
Geachte mevrouw Doomen,
Wij hebben het bericht ontvangen waarin u ons laat weten dat de bezorging van de Volkskrant op uw adres al geruime tijd niet naar wens verloopt. Wij waarderen de moeite die u heeft genomen om ons daarover te berichten. Voor de vervelende bezorgsituatie tijdens de afgelopen periode bieden wij u onze excuses aan.
Uw eerdere klachten hebben helaas niet tot de gewenste verbetering geleid. Uw klacht is daarom nu in behandeling genomen door de afdeling Klachtenmanagement. Deze unit stelt onmiddellijk een onderzoek in naar de werkwijze op het distributiepunt bij u in de buurt en gaat voor u na hoe de oorzaak van het bezorgprobleem kan worden weggenomen. Er wordt contact met u opgenomen om de ontwikkelingen op dit gebied met u te bespreken.
Voor tussentijdse vragen of opmerkingen over de bezorging kunt u gebruik maken van het telefoonnummer 088-0561561 of via ons e-mail adres klantenservice@volkskrant.nl
Wij hopen u hiermee voorlopig voldoende te hebben geïïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Dhr. E.Pocorni
Klantenservice de Volkskrant
Zoals ik al schreef: ‘opmerkelijk’.
Ik las even: ‘PoPcorni’.
Zou je ze nu alvast willen berichten dat ze de krant over 66 dagen een maandje niet hoeven te bezorgen. Ik hou te weinig van de VK om deze guerilla te willen voeren.
Achterop de Zomerkrant 2008 (een bijlage van Kidsweek en NRC/H’blad) die gisteren bij mij bezorgd werd (echt waar!) staat een advertentie: `De best betaalde bijbaan? Wordt krantenbezorger.’ Over strafkortingen stond er niets.