Morgen bezorgt Beter Bed een nieuwe matras.
Die matras is geen luxe. Op mijn bed liggen nu twee losse (het is een soort lits-jumeaux). Dat is vervelend vanwege de kier in het midden. Maar de matrassen zijn ook gewoon oud (ongeveer 15 jaar).
Dus zocht R. een nieuwe voor me uit. Die morgen wordt bezorgd.
“Wij rekenen op een goede bereikbaarheid van de juiste ruimte” schrijft mij Beter Bed.
“Wilt u ervoor zorgen dat obstakels zoals kasten, planten of schilderijen verwijderd zijn, zodat we de artikelen makkelijk kunnen plaatsen?”
Dat is geen onredelijk verlangen.
En er zijn vast huizen waar iemand dan in tien minuten een plant naar de andere kant van de kamer verplaatst en een schilderijtje even weghaalt. Dan nog rustig inspecteert en tevreden vaststelt dat er geen obstakels meer in de weg staan.
Dit is niet zo’n huis.
Dit is een huis met een propvol halletje waarna je aanloopt tegen grote dozen met enveloppen, dan de trap naar boven waarop halverwege een stapel dozen met ooit-te-verkopen artikelen, een propvolle boekenkast met daarom tien+ grote plastic dozen, iets verderop aan de muur naast die trap een grote letterbak met frutsels.
Op het overloopje boven een grote stapel dozen met stickers. In de slaapkamer … nou ja – ik hoef niet gedetailleerd verder te gaan, geloof ik.
Ik ben nu bezig met opruimen.
Waarbij een optimaal resultaat zal zijn dat er meer ruimte is dan er nú is – maar echt ruim wordt het nóóit.
Zodat alles afhangt van de instelling van de bezorgers/afleveraars.
Zijn dat aardige ‘ons lukt alles, mevrouw, we zien het wel erger’-mannen. Of zijn het ‘dit lukt natuurlijk niet!’-types.
Retteketet.
Geef een reactie