Er wordt aangebeld, het is de man van TNT Post met een grote, zware doos.
Spannend, denk ik. Een kadootje?
Maar het is een pakket dat ik zelf op 30 december verstuurde.
Er zit een retoursticker op waarop nergens is aangevinkt wat de reden van het retour is.
Ik controleer het adres.
En ja: ik heb een fout gemaakt.
De naam klopt, de straat klopt, de postcode klopt.
Maar het huisnummer klopt niet.
Ik schreef 12, het had 13 moeten zijn.
Nou dacht ik dat ze de post primair selecteren op postcode en dán op huisnummer.
Zodat de postbode bij het op pad gaan zou belanden aan de goede kant van de straat om dan te denken: maar hier *is* geen nummer 12. En dan: zou er soms 13 bedoeld zijn? En dan: ja, dat klopt nl ook met de naam.
Maar blijkbaar denkt zo’n postbode dan iets als ‘lekker puh’, plakt er een retoursticker op en dat is dan ook weer geregeld.
Schrale troost: het was niet een bestelling voor een klant.
Het is een pakket spannende boeken waarmee ik iemand een plezier wilde doen.
Ah. Bij de ene bezorger mag je niet nadenken, en bij de ander doen ze het niet. Dat schiet lekker op.
(Zie: http://www.ad.nl/rotterdam/2880098/Ontslag_postbode__teruggedraaid.html )
Maar altijd pijnlijk als goede bedoelingen zo in de soep lopen :/