Ik bestel bij Paradigit een op maat gemaakte PC.
Maandag haal ik die op bij een filiaal in Amsterdam. Vandaag bekijk ik hem samen met E. (die er verstand van heeft)
Dan blijkt
1) dat er geen Windows 7 cd-rom bij zit maar dat ik on-mid-del-lijk een herstel-DVD moet maken.
Ik heb geen DVD-R’s in huis. De jongen bij Paradigit zei er ook niets over. Wel probeerde hij me een virusscanner aan te smeren (die standaard in de Paradigit-PC’s zit, je kúnt ‘m niet eens niet-willen).
2) dat de tweede harde schijf niet in RAID is gezet.
Ik bel naar ‘dit nummer kost 15 cent per minuut’ en kies voor Order en mijn nummer.
Jamaar, zegt de ongeïnteresseerd klinkende knul die niet eens zijn naam noemt: dan moet ik dus terug naar het filiaal dan wijzigen ze dat daar. Jamaar, zeg ik, kunnen jullie ‘m niet komen ophalen.
Ik moet het bespreken met een andere afdeling. En daartoe opnieuw bellen. Dat doe ik. Nu krijg ik een Helpdesk-knul die zegt: dat ik naar het filiaal moet. Jamaar, zeg ik, hoe kán dat nou niet zijn geïnstalleerd? Omdat weinig mensen hier om vragen en dan kan het mis gaan.
*stoom komt uit mijn oren*
2a) Ik moet naar dat filiaal, herhaalt knul. Maar, zeg ik, waarom betaal ik dan voor 3 jaar Afhaalservice? Dat is voor als er iets is met de *hardware*. Niet voor fouten bij de installatie van Paradigit zélf.
Ik: “En wanneer kan ik dat boeket bloemen tegemoet zien.”
Stilte. Dan: “Daar ga ik niet over, u moet naar dat filiaal.”
3) Intussen probeert E. wat software te installeren. En ontdekt zo dat het knopje waarmee de PC-la naar binnen kan worden gedrukt wanneer die is uitgetrokken, niet kan worden bereikt. Foutje bij het bouwen van de toren waarschijnlijk.
4) Ik breng E. naar huis, probeer te googlen waarom de software bij mijn Olympus C-765 zich niet op Windows 7 laat installeren (niet gevonden).
Dan een mail van E.: “Je had toch ook Microsoft Office 2007 besteld? Ik zag er geen cd van en ik zag het ook niet op de PC.”
Ik kijk nog even en: inderdaad – besteld en betaald. En ook inderdaad: geen cd en niet op de PC.
Op de vrouw af gevraagd: zou ik iemand Paradigit aanraden?
Nee.
Karin zegt
Tje… ze gaan er niet op vooruit. Ze zeiden in de winkel in Wageningen al dat op maat gemaakte pc’s steeds minder werden gevraagd omdat de merk pc’s tegenwoordig al zo volledig zijn. Maar normaal hebben ze service hoog in het vaandel staan. Bij ons filiaal is ook de servicedesk al weg. heb gelukkig directe nummer van het filiaal nog – daar zijn ze altijd een stuk beleefder.
Als je terug gaat naar de winkel Op hoge poten en korting eisen!! Bij laatste pc was iets met het moederbord, moest ook terug naar winkel en kreeg nieuw moederbord en cadeaubon voor het ongemak. Maar winkel is stadje in het midden van het land is wellicht anders dan winkel in De grote stad. het is wel balen. je wilt gewoon hebben wat je bestelt – daar is toch niets vreemds aan – lijkt me gewoon…. normaal eigenlijk.
Jeanne zegt
@Karin: Bram op twitter zei dat ze wel degelijk doorgingen met de op maat gemaakte PC’s en ook weer aan huis gingen leveren.
Weet je – ik kan me nog voorstellen dat er iets mis gaat. Dat heb ik zelf bij mijn Winkel ook wel eens.
Maar dan doe je je uiterste best om dat voor de klant zo goed mogelijk op te lossen! Je zoekt naar wegen en je biedt duizend excuses aan.
Ik ga echt nooit meer met Paradigit in zee.
Nan zegt
Zou het helpen als ze een link kregen naar dit stuk van jou?
Met de mededeling erbij dat jij xxxx,xxx volgers hebt? En dat je je verhaal inmiddels ook bij mevrouw Hertzenberg hebt neergelegd?
Jeanne zegt
@Nan: ik heb het ook op Twitter gezet én het net gemaild aan de man met wie ik eerder bij Paradigit een goed service-contact had.
Hippo zegt
Wat een puinzooi en onbehulpzaamheid zeg, ben ik niet gewend van Paradigit.
Jeanne zegt
Ik heb ook een klacht ingediend en die wordt zeer serieus behandeld.