Nu de nieuwe PC het dóet (op wat details na) wordt het tijd voor fijn-tjoenen.
Zoals het instellen van de KPN online-backup.
Probleem 1: ik ben m’n wachtwoord kwijt.
Dat vraag ik op bij KPN en eind van de middag komt het binnen. Veel dank!
Download software, install prog – nu even de puntjes op de backup-I.
Een uur later stuur ik KPN een nieuwe hulpvraag:
Ik probeer Backup Online te installeren op een nieuwe PC met Windows 7.
Installeren lukt, inloggen ook, idem encryptie. Ik controleer even de instellingen en verbeter daar ‘dagelijks mail sturen’ in ‘woe en za’ (had ik eerder al ingevoerd, was niet doorgedrongen).
Ik kijk op de handleiding voor hoe ik ook weer de te backuppen mappen opgeef… wég is Backup.
Ik klik op de icoon – niks. Ik zoek op jullie site: ik herstart PC en probeer te starten door rechtsklikken op icoon en dan als Administrator: niks.
Ik uninstall Backup, ik herhaal alles en wanneer ik opnieuw kijk op de handleiding: wég Backup. En nee – niet meer aan de gang te krijgen.
Wat nu? opstarten door te klikken op .exe in de Verkenner helpt evenmin.
KPN: “Uw vraag is met succes verstuurd. Wanneer u dit verzoek heeft ingediend tijdens onze openingstijden (werkdagen tussen 08.00 en 18.00) nemen wij u contact met u op binnen 48 uur op het door u opgegeven mailadres.”
Okee.
O my God. Moet je daar ook nog voor betalen?
Bedrag valt mee: € 4,95 p.m.
Heeft op de andere PC 3 jaar lang prima gewerkt.
Da’s ’n koopje. Wachten tot maandag dus.(En maandag is het al gauw!)