Wanneer ik iemand iets toestuur (mn als het een kadootje is) vind ik het wel prettig om te horen dat het is aangekomen.
Niet per se “hoeraaaaaaa!!!!” maar gewoon “is aangekomen”.
Omdat de post immers niet altijd betrouwbaar is.
Niet alleen gooien sommige postbodes de brieven in de sloot of in hun kelder – ze doen ze ook regelmatig bij de buren of mensen drie straten verderop in de bus.
Waarbij het dan weer afwachten is of *die* mensen de moeite nemen er iets mee te doen of dat ze die verkeerd bezorgde post achteloos in de grijze bak gooien.
Daarom dus.
Helaas zijn er nogal wat mensen die niet even “aangekomen” melden.
Zodat ik ze soms mail om te vragen óf het is aangekomen.
Wat vaak wordt ervaren als gezeur.
Dus informeer ik nog maar zelden.
Omdat vervelende mensen een pinnige reactie geven.
Terwijl aardige maar slodderige mensen zich schuldig voelen door zo’n vraag omdat ze niet attent zijn geweest.
Hier geldt denk ik dan maar ‘geen nieuws goed nieuws’. Als het niet is aangekomen hoor je ze vast wel! Maar het is zoveel aardiger om even te mailen dat het is aangekomen. Kost niks.
Niet per se.
Het gaat bv om zegels die ik voor iemand spaar.
Ik heb haar nu 2x een zending gestuurd, niet eerst gemeld: ik ga je zenden. Maar gewoon gedaan.
Dan reageert iemand dus niet als het niet is aangekomen.
Voor iem anders spaar ik gebruikte postzegels.
Zelfde geval.
Een bedankje voor zo een verrassingspakket zou wel op zijn plaats zijn!
Mijn boekenlegger van moon- and – stars is wel aangekomen. Ik moet “reactie sturen ” niet uitstellen tot later.
Bij klanten ligt het anders – daar waardeer ik een ‘aangekomen’ wel maar hoeft het niet.
Want bij ‘niet aangekomen’ piepen ze wel dus ‘geen bericht = goed bericht”.
@Shabnam: juist wanneer het een verrassingspakket betreft is onduidelijk of iets is gearriveerd. De ander verwacht het immers niet dus dan kan niks laten horen ook betekenen ‘niets ontvangen’. Dat bedoelde ik dus.
Ik heb het gesnopen.