Belgische klant maakt per ongeluk 2x de betaling over – of ik 1x terug stort en bij deze zijn IBAN- en BIC-nummer.
Postbank gemaild hoe ik vanaf mijn zakelijke internetrekening op die manier kan overmaken.
"Niet" dus – dat kan alleen vanaf de cd-rom-versie en "jammer dat u die niet gebruikt".
Hebben jullie geen internationale overschrijvingskaarten meer en zo ja – hoe kom ik daaraan?
"Om internationale overschrijvingskaarten aan te vragen verzoek ik u contact op te nemen met de afdeling Zakelijke Relaties. U kunt deze afdeling tijdens kantooruren bereiken op telefoonnummer 020 565 50 10.
Ik verwacht u hiermee voldoende te hebben geénformeerd."
Nummer gedraaid: het blijkt een fax. Nieuw mailtje eraan gewaagd: wat het juiste nummer is.
Automagische reactie terug:
"Geachte heer/mevrouw,
Uw e-mail is goed ontvangen. U kunt binnen twee werkdagen een reactie van ons verwachten.
Op deze automatische ontvangstbevestiging is geen reply mogelijk.
Met vriendelijke groet,
Postbank Zakelijk Customer Contact Center"
Zucht.
Harrie zegt
Zeg dat wel: zucht… Misschien heb je wat aan deze tip: Schrijf het bedrag over op je eigen rekening en stort het via Mijn Postbank (als je dat hebt tenminste) op de rekening van die Belgische klant. Sinds enkele maanden kan je namelijk ook buitenlandse overboekingen via je internet-account verrichten.
Jeanne zegt
Helaas – helaas.
Mijn zakelijke rekening is mijn primaire rekening.
Daar ‘hangt’ de privé rekening aan.
En zakelijke rekeningen kunnen dus geen ‘mijn postbank’ hebben.
Ik heb nu voor mijn privé rekening via een ander nummer dat iemand me net doorgaf internationale overschrijvingskaarten aangevraagd en zal het de klant dan proberen uit te leggen.
mariette zegt
pfff kan je het geld niet makkelijker bij het pakketje meesturen
Renesmurf zegt
En daar wordt je ook niet blij van!
Wat geld in het pakketje stoppen dan maar.
Jeanne zegt
Heb ik aan gedacht: meesturen.
Maar het gaat om een groot bedrag: 30 Euro.