Er is gelazer bij PostNL.
Zakelijke klanten van PostNL, zoals Bol.com, ABN Amro, Eneco en zorgverzekeraars, slaan alarm.
De bedrijven sturen veel post, die te laat of helemaal niet aankomt.
(bron)
Een paar dagen geleden klaag ik over een pakje dat ik zelf 2x moet verzenden omdat de klant niets ontving.
Donderdag stuurde ik dat pakje voor de tweede keer en gisteren hoor ik niets.
Kan zijn dat de klant denkt: mooi, nu heb ik het wél.
Maar het kan ook opnieuw zijn zoekgeraakt.
Ik aarzel in elk geval heel erg om te vragen.
Want als het wél aankomt maar pas volgende week heb ik de klant gealarmeerd.
Nu mail van iemand anders: of ik dat boek dat ik maandag zóu versturen, inderdaad heb verstuurd?
Want: niets ontvangen.
Ik word hier doodziek van.
Denk nu bij elk verzonden artikel waarover de klant niet direct meldt dat het is aangekomen, dat het vast is zoekgeraakt.
En anders dan bol.com kan ik geen vuist maken. En ook anders dan bol.com kan ik het niet ‘lijden’ om steeds artikelen 2x te moeten verzenden of geld terug te moeten storten.
Bovendien is dit zéér slecht voor mijn gemoedsrust.
Liesbeth Boskamp zegt
Feestelijke verjaardagsbox vol lekkers gestuurd naar Schotland eind februari. Weg, niet te traceren. Maanden later kwam die toch nog aan daar. Ik ga het voortaan zelf brengen, zelfs naar Australië 🙂 TNT-Post is niet meer te vertrouwen 🙁
Jeanne zegt
Ik heb een paar maanden geleden een formulier ingevuld om een verloren pakket te laten opsporen.
Kreeg 6(!) weken later een reactie: “we hebben geen aanleiding om aan te nemen dat het pakket niet is bezorgd”.
Daar zakt je broek toch van af!
shabnam zegt
Begin er ook een hard hoofd in te krijgen, omdat er geen haan naar kraait als iemand zo een pakketje stiekem inpikt. Je hebt geen garantie van wie dan ook dat het netjes bezorgd wordt en niemand stelt zich verantwoordelijk. Dat vraagt wel erg veel vertrouwen.
max zegt
Ik gebruikte laatst bewust DHL for you om schoenen te versturen. Keurig bezorgd en ik kreeg een mailtje toen het binnen was. Echt super. Hoop dat jouw pakjes alsnog aankomen!
Jeanne zegt
@max het gaat bij mij juist om de pakjes die door de brievenbus kunnen – het loont niet om die per DHL te verzenden.
max zegt
@ jeanne: Huh? Hé dat is wel héél gek dat die ook niet aankomen ja 🙁 Balen zeg. Je hoopt dan ook maar dat mensen geen misbruik gaan maken van het gedoe rond de post en gewoon zeggen dat er niks aan komt. Tenzij het bij jou ergens al misgaat in het dorp voordat uberhaupt gesorteerd wordt? Onze post naar Duitsland kwam ook nooit aan.
Jeanne zegt
Dat bedacht ik laatst ook al, dat het nu heel makkelijk is te zeggen ‘niet aangekomen, ik wil ‘m nog een keer’…
max zegt
Ga ik ook doen nou ik weet dat je er 2 hebt 🙂 Geintje.