Eerst had de Plusmarkt een afdeling van PostNL die erg veel leek op een echt postkantoor.
Er werkten ook vrouwen die bij PostNL een opleiding hadden gehad.
Toen werd de expert gewipt (ze mocht wel in dienst van de Plusmarkt blijven – tegen lager loon en als vakkenvulster).
Échte vakkenvulsters en kassameisjes moesten zich de taken van het postkantoor eigen maken.
De meeste is dat niet gelukt.
Sinds een week is het postkantoortje een PostPakketPunt.
De aankondiging dat het dat zou worden hing al een maand aan de muur.
Wanneer ik vroeg: wat houdt het in? kwamen de meisjes niet verder dan dat ze niet meer aan het overschrijven van auto’s deden.
“Of zoiets”.
Een week geleden ligt er een papiertje met een jubeltekst: wij worden PPP!
Kijk eens hoe handig!
“Een Pakketpunt is een handige oplossing als u bijvoorbeeld online een aankoop heeft gedaan en niet vaak thuis bent. U kunt er dan bij het bestellen voor kiezen uw pakket bij een Pakketpunt te laten bezorgen. U bepaalt op die manier zelf wanneer u het pakket gaat ophalen. Bij een Pakketpunt kunt u ook terecht voor het retoursturen van pakketten. Bij Pakketpunten kunt u bovendien ook postzegels, pakketzegels, enveloppen en verpakkingen kopen.”
Tjonge! das allemaal best fijn.
Nadere bestudering leert dat je alleen nog maar pakketten binnen Europa kunt versturen.
En vandaag is opeens de doos voor de brievenbuspost afgeplakt: wie een brief wil posten gelieve dat buiten om de hoek te doen.
Ik vraag of dat ivm de drukte is of permanent.
Permanent.
Want, zegt dit meisje: we zijn nu een *pakket*punt geworden.
O. Fijn dan.
Geef een reactie