Mijn vaste super is de Plus in De Rijp. Dat is 10-15 minuten rijden over polderweggetjes.
Heel soms ga ik naar Middenbeemster.
Dat doe ik wanneer ik een pakje moet wegbrengen naar PostNL – het dichtstbijzijnde agentschap is daar in de AH.
Vaak ga ik dan meteen weer weg, soms doe ik een paar boodschappen.
Geen onverdeeld genoegen: een winkel waarin ik niks kan vinden, doorgaans bot personeel.
Nu trof ik bij de groente een aardige jonge knul. Hij zag dat ik een kléine broccoli zocht, was net bezig broccoli aan te voeren en hielp me zoeken.
Excuseerde zich dat de meeste toch wat aan de grote kant waren.
Na een paar gangen waar ik weinig kon vinden belandde ik bij de kassa.
Of ik een bonuskaart had.
Dat vragen ze daar altijd en 9 van de 10 keer kan het ze geen bal schelen wat ik antwoord.
Ik zeg dat ik er idd 1 hád maar dat ik die al jaren kwijt ben en dat ik er tegenop zie om bij een balie moeilijk te doen voor een nieuw kaartje met mijn oude nummer.
De vorige caissière die ik daar – een paar weken geleden – trof, keek me niet eens aan en vertelde me wat mijn aanschaf me kostte.
Déze riep via de intercom dat ze een nieuwe bonuskaart wou, verrekende meteen mijn aankopen en gaf me toen het kaartje.
Random acts of kindness.
Geef een reactie