Ik betaal trouw mijn rekeningen.
Althans, daar streef ik naar.
Heel soms gaat het mis als ik enveloppen een tijdje op een stapel ‘later te bekijken post’ heb gegooid.
En daarna dat ‘later’ keer op keer heb uitgesteld.
Rekeningen via mail betaal ik direct.
Volgens mij.
Toch krijg ik nu al jaren aanmaningen van het bedrijf dat de tellers op mijn websites plaatst.
Ook vandaag:
Geachte,
Wij verwijzen naar onderstaand schrijven. De einddatum van huidige teller is 21/06/2011. Hij is dus reeds verlopen doch wij ontvingen uw betaling nog niet.
Gelieve dringend uw betaling over te maken voordat wij uw teller verwijderen en u alle gegevens verliest.
Voor betalingsgegevens kijk in onderstaande email of klik hier voor kredietkaartbetaling:
21/6! dat is NU!
Zodat ik direct per kredietkaart betaal waarop zij mij daarvoor danken.
Het kán zijn dat die rekening aan mijn aandacht is ontsnapt. Omdat hij is gearriveerd toen R. hier was.
Maar eerlijk gezegd is R. véél secuurder op mijn post dan ikzelf. Hij pleegt dat soort rekeningen óf vast te betalen als de uiterste datum snel verstrijkt óf voor me uit te printen en dan te leggen in het mapje: snel iets mee doen.
Wat me aan het denken zet is ook dat me dit steeds met dit bedrijf overkomt.
Zodat ik mijn post van de afgelopen anderhalve maand doorploeg (R. bewaarde álles) en inderdaad: NIETS.
Concl: dit is de ideale factuurtruuk.
Stuur NIET een rekening met ‘je hebt nog een maand en dan…’. Sla die over. Stuur wanneer de termijn écht afloopt de rekening zoals ik die kreeg.
Juridisch lijkt het me aanvechtbaar.
Maar effectief is het wel.
Geef een reactie