Sinds 1 uur kan ik geen mail meer verzenden.
relaying denied ip name lookup failed
Dat zegt Eudora.
De helpdesk van Multikabel *wil* niet eens mee-denken. Moet ik maar ´gewoon´ Outlook gebruiken.
En wááát? Ik heb een virusscanner?! En een Firewall? Nou dan zal dat het (ook) wel zijn.
"Het ligt aan uw software."
De foutcode in google gestopt.
En het zou inderdaad wel eens aan Eudora kunnen liggen.
Maar waarom die dan opeens van het ene moment op het andere raar doet?
Wat eraan te doen is me een raadsel. Ik snap de teksten in de Engelse forums niet.
Dus web mail van Multikabel aangezet (voor het eerst van mijn leven).
Geen idee wat ik nu moet doen.
Toch maar dat ellendige Outlook erop?
Hard *hellup* roepen?
Bij deze.
[Systeemherstel heb ik al geprobeerd – dat was het niet]
Hansje zegt
Als ik die melding voor de vuist weg vertaal, denk ik dat ’t probleem in je nieuwe modem zit. Daardoor heb je een nieuw ip-adres gekregen en dat kent je mailprogramma nog niet.
Als dat idd zo is, kun je het herstellen door in de instellingen van Eudora je oude ip-adres te vervangen door je nieuwe.
Jeanne zegt
Nee, dat is het niet.
1) in Eudora vul je het ip-adres niet in
2) ik kan wel zenden
3) ik gebruik het nieuwe modem nu al een dag of vijf en het is opeens ‘begonnen’
jonneke zegt
kun je wel mail ontvangen?
zo ja, dan kan ik – als je dat wilt – een noodkreet
zetten op de computerlijst. zo nee, dan zou het ook
nog via de commentjes kunnen.
lijkt je dat wat?
Jeanne zegt
Dank je, Jonneke, maar dat heeft Karin al gedaan.
En ontvangen gaat prima.
Jeanne zegt
En zenden lukt nu opeens ook.
Ik heb niets veranderd.
Ik weet dus ook niet waaróm het nu wel kan en of ik blij moet zijn.
Eric zegt
Hallo Jeanne, dit heeft te maken met de nameserver en niet met jouw instellingen. Ik denk dat de naam die hoort bij je PC (geregistreerd in de DNS) is veranderd, waardoor er een mismatch is ontstaan. Lijkt me dus wel typisch een probleem om met de kabelaar te bespreken, mocht het zich weer voordoen. Dit kun je zelf thuis niet oplossen.
Jeanne zegt
Dank je, Eric.
Goed te weten dat het niet aan mij ligt.
Maar extra ergerlijk dat de Helpdesk dit niet snapt 🙁
Karin zegt
Helpdesken snappen dat soort dingen vast niet, bovendien zijn de mensen op die helpdesken zo geprogrammeerd dat ze altijd jouw de schuld geven (vaak virusscanner, firewall, router (als die niet van hen is)en mailprogramma) Ik denk trouwens dat je met outlook gewoon hetzelfde probleem had gehad, alleen had die het misschien anders omschreven. Maar….het ligt noooooit aan de provider. Heeft multikabel niet net als chello een underground site met forum waarop je wel kunt lezen dat het aan de provider ligt?
Jeanne zegt
@ Karin: geen idee (van dat forum).
Ik ben trouwens nog steeds hartstikke woest.
De manier waarop je behandeld wordt door zo’n mutsje van de Helpdesk! 🙁