“TAN stopt, dat heeft u vast al gehoord of gezien.”
Schrijft ING me.
Dan: pak uw smartphone en download en activeer de app.
Eh?
Ik dácht: dan kun je nog steeds overschrijven op de PC.
Alleen krijg je de TAN niet meer per sms maar via de phone.
Helaas.
Je moet ook overmaken via de phone.
Wat mij echt een brug te ver is (vaak ben ik het ding kwijt en wanneer ik het weer vind is gewoonlijk de batterij leeg). Geen probleem! Aangezien ik er toch vrijwel niks mee doe.
Maar zo zou ING me dus dwingen om net als al die andere mensen met het kreng verkleefd te raken.
Er *is* een alternatief.
Een scanner. Een apparaatje. Dat je moet aanvragen.
Andere banken schijnen zoiets al te gebruiken.
ING biedt het eerst aan aan de mensen met een TAN-lijst.
Dan volgen fossielen zoals ik die de codes per SMS ontvangen.
Tot ik het ding in huis heb blijft alles het (SMS-)zelfde.
Er is maar 1 mogelijke adder: als je 1x mobiel overmaken hebt gedaan bv om uit te proberen of je er toch aan zou kunnen wennen – dan is het opgestaan, plaats vergaan.
*Niet* proberen dus als je eigenlijk al weet dat je een scanner wil.
Op de site van ING staat hoe het werkt.
Ik mag hopen dat je niet een man en vervelend jongetje met voetbal in je kamer erbij hoeft te hebben.
conny zegt
Ik ben een kneus met mobiele telefoons.
Ik heb er wel eentje,is me min of meer opgedrongen.
Ik zet ‘m alleen aan als ik van huis ben en om te bankieren.
De ING-app werkt heel prettig moet ik zeggen en supersnel!
Jeanne zegt
Ik wou dat ING me toestond die app te proberen en dán te beslissen wat ik wou. Maar eenmaal geprobeerd is: geen scanner.
afentoeloglezertje zegt
Blij dat je me waarschuwt. Ik ben ook wel zo eentje die het eerst eens wil zien. Ga ik nu niet doen.
Overigens geloof ik niet dat ze je kunnen weigeren om een scanner af te sturen.
*Je smartphone is stuk en je kunt geen nieuwe betalen
*Je bent gehacked en wilt geen smartphone meer
*Je bent je vingers met vuurwerk kwijtgeraakt….
Laat je niet koeioneren Jeanne.
En bedankt voor de waarschuwing.
Jeanne zegt
Jij begrijpt me!