Ik denk al een paar dagen: mijn banden staan wat laag.
Vandaag denk ik: stel dat ik een lekke band krijg op weg naar (of op de weg terug van) Schiphol… dus rijd ik naar mijn vaste tankstation waar ze normaal ook banden op pompen.
Maar de vrouw achter de kassa zegt dat zij alleen is en dat ze dus niet weg kan en dat ik maar elders moet proberen.
Wáár vraag ik en dat is echt next door maar (waarschuwing!) dan moet ik wel betalen! Wat niet mijn grootste zorg is dus rijd ik naar next door.
Waar een érg aardige jongen de auto naar de luchtvoorziening rijdt en de banden volmaakt en wanneer ik vraag wat het kost zegt dat het ‘service’ is. Service? ik ben niet eens klant.
Maar, wijst hij me op, de auto wil een service-beurt. Huh? Kijk maar: sleuteltje op het dashboard.
Wat me helemaal was ontgaan.
Omdat hij zo aardig is en ik niets heb met het bedrijf waar ik hem ooit kocht besluit ik die service dan ook maar hier te laten doen.
Afspraak gemaakt.
Het voelt goed.
Jolanda zegt
Kijk dat is nog een klantenservice en klantenbinding. Mij hebben ze dan ook gelijk als vaste klant!
Jeanne zegt
Voordeel is ook dat ze in het naburige dorp De Rijp zijn gevestigd. En – merk ik nu – je kunt er écht zomaar even binnenlopen. Die ervaring had ik niet met het grote bedrijf in Alkmaar waar ik eerst klant was.