Ik heb al heel lang een oude Nokia.
Gekocht in de tijd dat de oude Nokia een nieuwe Nokia was.
Zo’n klein plat geval voor bellen en sms en dat was het.
Ik was er tevreden mee maar vorig jaar (of missch al nog een jaar eerder) kon de Nokia geen tan-codes meer ontvangen en kocht ik dus een Samsung smartphone.
Wanneer ik bij nieuwe contacten/sites een telefoonnummer moest opgeven, geef ik sindsdien dát nummer op. Oude contacten hebben nog het nummer van de Nokia.
Er zijn ergere dingen.
Maar dan bericht KPN (waarvan er een simkaart in zit) me dat hij werkt op 3G en daar stoppen ze binnenkort mee dus ze sturen me een nieuwe simkaart én een activatiecode.
O ja, er moet natuurlijk wel een nieuwe telefoon voor gekocht maar als je niet meteen een sjiek exemplaar wil héb je er al 1 voor een paar tientjes.
Vandaag dus simkaart erin.
Code van de kaart én de activatiecode ingevoerd.
KPN zegt: Door een technisch probleem kan uw activatie niet worden uitgevoerd. Neemt u contact op met de klantenservice voor een oplossing.
Dat valt nog niet mee maar tenslotte vind ik een telefoonnummer en een vriendelijk meisje zal het navragen en komt dan terug: ze kan een afspraak voor me maken met een telefoonwinkel.
Intussen ben ik al ruim 2 uur aan het klooien en nu ook nog naar een telefoonwinkel?!
Ik vraag of ze kan zien welk bedrag er nog op mijn prepaid staat.
Nee.
Ik hak de knoop door: vergeet het maar, dit abonnement.
Ik ga naar een concurrent (alleen even uitzoeken waar ik mijn nummer kan meenemen als ik weer kies voor prepaid).
Geef een reactie