Ik had een paar keer huisoppassers die zichzelf aanprezen met ‘ik ben technisch’ wat overigens niet tot veel technisch werken leidde (maar dat terzijde).
Nu krijg ik een huis oppas die zeker niet technisch zal zijn.
En die wel een stuk preciezer is dan ik ben.
Dus moest het er maar eens van komen: een echt technisch persoon laten komen om die te laten kijken naar de spotjes die meer niet dan wel wouen branden en andere lampen die niet aan gingen.
Vandaag was hij er.
Met als conclusie dat er 9 spotjes moeten worden vervangen.
Ik ga online shoppen bij de Gamma en zie een erg leuke spot die (nu ga ik dus naar de winkel) in het echt erg tegenvalt.
Ik heb een lijstje met andere mogelijkheden bij me en de verkoopster loopt die met me door en intussen staat een jonge vrouw wat ongeduldig te wachten. Of er niet iemand anders óók op deze afdeling werkt, vraagt ze (antw: nee).
Ik denk: nog even. En ga dus door met het koopproces.
En vind tot mijn opluchting spotjes die zwart zijn (de huidige zijn donkerbruin) wat vrij uniek is want de modekleuren zijn wit en metaal.
De jonge vrouw krijgt er genoeg van en onderbreekt ons gesprek met dat ze maar 1 snelle vraag heeft.
Vooruit.
Dát! (ik zie niet waarop ze wijst) hebben ze dat ook in het wit? nee, alleen in het zwart.
Zij: “Ik wil geen zwart!”
“Generatiekloof,” stel ik vriendelijk vast.
Dan moeten we allebei naar de servicebalie want van mijn spotjes zijn er maar vier en geen negen dus de rest moet bijbesteld.
Ik zeg tegen haar dat ze wel vóór mag gaan.
Hoeft niet. Want ze heeft net al op haar mobieltje besteld. Via de app.
Dat is méér generatiekloof.
Truus zegt
Prachtig verhaal! Dat was geen kloof maar een ravijn. Moest wel lachen toen ik het las.
Jeanne zegt
Truus, ik vrees dat je gelijk hebt! 🙂