Ik overweeg pakketten te verzenden met postzegels van VerzendPro = veel goedkoper dan via TNT Post.
Maar: aan de TNT-pakketzegels zit de code voor Track & Trace dus hoe kom ik dan aan een code?
“Er zijn stroken voor” zegt de vrouw van VerzendPro maar argwanend als ik ben geloof ik dat niet dus bel ik TNT Post.
Het kan inderdaad, zegt de TNT-vrouw, er zijn formulieren voor met stroken.
Dat is nieuw.
Handig! hoe kom ik daaraan?
Ik kan ze bij haar bestellen – wat is mijn klantnummer.
Nu had ik daar net al vergeefs naar zitten zoeken. Niet erg: postcode en huisnummer dan.
En ja, ze heeft me gevonden in het systeem. Inderdaad: laatste bestelling is uit november. Dat ziet ze ook.
Maar: ze kan me geen formulieren sturen wánt ik ben geen klant.
Maar.. die bestellingen dan?
Dat zijn zeker postzegels enzo? Ja.
Dan is het mailorder.
En niet: klant.
Wat nu?
Postkantoren hebben die formulieren. Zegt ze.
Waarna ik afdruip.
Als niet-klant.
En me later afvraag wat ik dán bij ze moet bestellen als het geen postzegels zijn om als klant te worden erkend.
Geef een reactie