Gisteren genoeg eten voor de dieren ingekocht zodat ik vandaag niet de deur uit hoef als er geen klant betaalt en er dus ook niets hoeft te worden verzonden.
En er betaalt geen klant.
Een uur geleden gaat de telefoon.
"Met (naam) hebt u mijn email van gisteravond gekregen over de stickers?"
Nee.
Volgt een *lang* verhaal over kinderen en ze ergens op willen plakken en morgen al nodig hebben en meerdere exemplaren en ik doe afhoudend en hoe komt ze eigenlijk aan mijn nummer want dat staat niet op de site.
Ze werkt bij de Kamer van Koophandel.
Aha.
En gaandeweg begin ik haar aardig te vinden en noteer ik braaf zelf de artikelnummers en vul dan ook nog het bestelformulier voor haar in én ga de bloedhitte in om haar twaalf stickers te posten zodat de kinderen etc.
Ik kan haar vertrouwen, verzekert ze me. Ze maakt vandaag nog over.
Ik vertrouw haar.
En hoewel ik niemand aanraad het nu *ook* te gaan proberen vond ik het eigenlijk wel leuk, die bijna Amerikaanse brutaliteit van ‘als ik iets wil ga ik ervoor en blijf ik net zo lang zeuren tot ik het voor mekaar heb’.
Eric zegt
Jeanne, weet je dat je nummer ook te vinden is door bij SIDN je domeingegevens op te vragen? En dat kan iedereen die toegang heeft tot internet doen. Dus je hoeft niet bij de KvK te werken om je nummer te weet te komen. Staat dus impliciet wél op je site 😉
Jeanne zegt
@ Eric: nee, ik had geen idee 🙁
Maar eigenlijk ben ik sowieso niet zo geheimzinnig over mezelf. Ik noem hier regelmatig mijn volledige naam plus woonplaats en laat soms via gekopieerde brieven zelfs mijn straatnaam zien.
Maar bellende klanten waardeer ik iha toch niet zo.
mariette zegt
ben benieuwd of het gewoon goed gaat met betalen. ik heb heel wat via marktplaats verkocht en daar twee leuke contacten aan over gehouden. soms werkt het gewoon goed. ik hoop dat deze klant ook gewoon betaalt 🙂
Linda zegt
Een ‘brutaal’ mens heeft de halve wereld, ik hoop dat ze snel het geld overmaakt…. toch zou ik zelf niet gemakkelijk voor deze weg kiezen, maar het heeft wel wat 🙂