Ik zit op een hoop lijsten en 1 is van vrouwelijke ondernemers.
Waar we de laatste weken ‘steen en been’ klagen (rare uitdrukking eigenlijk) over de bezorging door TNT Post.
Zendingen komen niet aan, komen beschadigd aan, komen leeg aan of met enorme vertraging.
Een maand of wat geleden ging het wel bij mij, maar de laatste weken is het bar en boos.
Zo kwam geen enkel pakket dat ik gisteren verzond (het waren er vier) vandaag bij een klant aan.
Ze gingen gisteren van De Rijp naar sorteercentrum Amsterdam en daar worden ze vandaag opnieuw gemeld als ‘aanwezig’.
En van de pakketten weet ik het zeker, daarvan heb ik een nummer, wie weet hoe lang enveloppen erover doen.
Het is alsof TNT toen de postmarkt laatst (week geleden? twee?) opnieuw niet werd vrijgegeven huilend van het lachen is onderuit geleund, dikke sigaar heeft opgestoken en heeft besloten het nu voortaan zéér gerieflijk écht lang-zaam-aan te doen.
Wat ik de wachtende, klagende klant mag uitleggen.
Het is echt waardeloos. Spul raakt kwijt, komt soms na een week pas aan, en het is nog niet eens kerstdruktetijd.