Ik heb mijn vlucht naar Phoenix voor september geboekt bij Delta.
Omdat ik stapelgek werd van het érg laat kunnen reserveren van mijn stoel bij de aprilreis toen ik boekte bij KLM.
Maar.
De terugvlucht met Delta is om 7 uur en je moet om 5 uur op de luchthaven zijn en het hotel dat ik boekte ligt op een half uur rijden en dan moet ik ook nog met de shuttle van de rental car (=15 minuten) dus dat wordt een erg korte nacht.
Zodat ik dacht: zal ik toch weer met KLM vliegen en mijn Delta-ticket cancellen. Omdat KLM om 9 uur vliegt en dat is net die slok op de borrel tussen helemaal niet slapen of kort slapen.
Ik informeerde bij KLM en sprak een opgewekt huppelmeisje waarvan ik vermoedde dat het de feiten ietsje te zonnig voorspiegelde.
Ik zocht op de site naar ‘hoe mail ik een vraag’ en ontdekte dat dat alleen kon als je een boekingsnummer opgaf (klootzakken! eerst boeken en hangen en dan vragen hoe het zit??). Maar gelukkig had ik mijn oude boekingsnummer bewaard dus dat kon ik gebruiken.
Ik vroeg
– kun je nog steeds 90 dagen vantevoren je stoel vastleggen (want dat staat niet meer op de site)
– kun je NU pas 24 uur vantevoren een stoel van de twee op een rij vastleggen (met bijbetaling) met het risico dat als je 24 uur vantevoren inlogt dit niet meer lukt en je ergens in het midden belandt.
KLM antwoordde: je kunt 90 dagen vantevoren vastleggen.
Ik vroeg (2e mail): maar hoe zit het met die stoelen.
KLM antwoordt: die kunt u 24 uur vantevoren vastleggen = tot het laatst stressen of je wel goed komt te zitten = ik vlieg Delta.
Dan maar een slapeloze laatste nacht.
(en ik nog denken dat luchtvaartmaatschappijen in de problemen zitten en hun best doen hun klanten in de watten te leggen – niet KLM)
Geef een reactie