Sinds ik in mijn Winkel bij bestellingen vanaf 45 Euro geen verzendkosten reken zie ik inderdaad mensen het winkelwagentje vullen tot nét over die grens. Mooi zo.
Soms blijft iemand er net onder.
Ze bestelt bv voor 40 Euro (of voor 37) terwijl de verzendkosten € 6.95 zullen zijn.
Dan mail ik of ze zich heeft gerealiseerd dat ze tóch op of boven of bijna 45 Euro moet betalen en of ze niet liever voor dat geld nog iets leuks erbij uitzoekt.
1x negeerde iemand die mail (de trut) en betaalde 40 Euro – nou, zelf weten dan.
Meestal reageren mensen heel aardig. Dat ik zo attent ben enzo (wat ik natuurlijk ook ben).
En ik denk: goodwill! Die klant komt vast wel (nou ja: hopelijk) terug.
Soms ook zoeken ze inderdaad iets moois uit en zeggen iets als ‘doe dat er dan ook nog maar bij’.
Op zo’n achteloos toontje. Alsof het een voetbalplaatje is ofzo.
Dan denk ik dat ik eigenlijk gekke Zjennie ben want waarom zo’n klant niet gewoon zélf de verzendkosten laten betalen?
Heb je al I-Deal als betaalmogelijkheid op je site? Als mensen dan al betaald hebben, dan weet je dat ze kennelijk niet op zo’n voordeeltje zitten te wachten en werk je de bestelling gewoon netjes af. Zelf weten.
Die geen verzendkosten regeling is er voor de klanten die er WEL rekening mee houden en jou zodoende een aardige leveropdracht geven.
Nee, nog (?) geen i-Deal omdat ik dat te duur vond gezien de prijs van de meeste artikelen.
Maar misschien kan het ook als optie?
Dan is het misschien wel een idee als het systeem er automatisch een bedrag bij kan optellen (omdat i-Deal dat ook aan mij berekent).
Klinkt inderdaad goed wat je zegt.