Toen ik een paar dagen geleden de oppas moest ophalen van Station Alkmaar-Noord (waarheen ik 1x was gereden om te kijken hoe het daar zat met parkeren), zette ik de TomTom aan en die zei dat hij geen kaarten had.
WTF. Ik had hem nb net bijgewerkt omdat hij zei dat dat na 7 maanden weer eens moest.
Op de tast (bij wijze van spreken) dat station gevonden en weer thuis het probleem op internet gezocht.
Er moest iets zijn fout gegaan met dat bijwerken, was de ‘oplossing’, dus: nog eens proberen.
En als dat niet helpt: herstellen in zijn oorspronkelijke staat.
Nog eens bijwerken leidt tot niets en herstellen kan niet omdat ik niet voorbij dat hatelijke scherm kom met ‘u hebt geen kaarten’.
DUS een nieuwe gekocht, die zaterdag is aangekomen.
Uit de verpakking gehaald en ik maak me al wat zorgen want ik zie geen aparte zuiger om hem in te tillen en het lijkt me nogal een gedoe om hem steeds van het raam te halen en dan er weer óp.
Wat wel zou moeten omdat hij nieuw is – de oude kon ik laten zitten omdat niemand zo’n oudje wil.
Maar… de duvel speelt ermee want bij het voorzichtig trekken aan de arm met de zuignap schiet die uit zijn klemmetjes.
Terugzetten lukt me niet. En zo kán ik hem niet eens aan het raam zuigen.
Ik zoek naar houders waar deze TomTom ev in zou kunnen maar de Via 62 is enorm (en zwaar) en ik kan niets vinden waarin hij zou passen zonder op het dashboard te lazeren.
Nog 1x de oude proberen bij te werken dan maar aangezien je ‘maar nooit weet’.
En verdomd.
Die laat zich braaf bijwerken en nu gebruik ik die weer en de andere kan niet terug naar Coolblue want ik heb hem kapot gemaakt.
Komende week een keer met de nieuwe langs de garage/benzinestation in De Rijp waar ik een paar maanden geleden hartelijk werd uitgelachen toen ik vroeg of ze een nieuw bevestigingssysteem hadden voor mijn óude TomTom.
Geef een reactie