Gisteravond zet ik de tv aan.
Mijn beeld is grijs met leuke dunne verticale rode streepjes.
Op de afstandsbediening reageert hij niet.
Ik controleer alle plugjes.
Volgens mij zitten ze er stevig in.
Ik kijk bij Ziggo of er storingen zijn: niet.
Ik bel toch op, doorloop meerdere keuzemenu’s en kies dan ergens optie 4.
Waarna een stem mij zegt dat de keuze die ik maak niet bestaat.
Huh? Waarom *is* die keuze er dan??
Ik besluit het er gisteren bij te laten (ook omdat ik net ben begonnen in een erg mooi boek).
Vanochtend nog eens geprobeerd: grijs met rode strepen.
Wéér de plugjes geprobeerd.
Nu ook het modem van de stroom gehaald.
Helaas: grijs met strepen.
Weer bij Ziggo gekeken: geen storingen. Bij het Gebruikers platform gekeken: niets over storingen.
Op twitter: niets.
Ik begin te vrezen dat het toch aan mij(n tv) ligt.
Ik wacht nu af tot Ziggo wakker is en mogelijk zelf een storing ontdekt.
Om een uur of tien kijk ik nog eens op hun site.
Wat ik daarna ga doen weet ik nog niet.
Ik adviseer streng toespreken en als dat niet helpt een paar droge tikken. En anders is het misschien tijd voor een modieuze flatscreen. Ik heb zelf nog zo een bolle
Hij doet het weer.
De truuk? het ziggo-insteekkaartje uit de decoder trekken en er weer in duwen.
Daar was ik dus niet opgekomen.
Dat ga ik onthouden!