Met mijn opgeladen mobieltje bel ik om tien uur het nummer van de gisteren zo aardige monteur. Die mij zijn privé-nummer gaf voor “als er iets was”.
Ik tref zijn vrouw Jane die slaperig klinkt maar mij verzekert dat het niet te vroeg is: haar man is al op pad naar twee klanten.
Ik beschrijf mijn probleem, zij belooft me dat hij terug belt.
Monteur belt inderdaad terug, om 12 uur. En zegt dat ik de helpdesk van Xs4all moet bellen.
Jamaar – die was niet open.
Verder gaat hij er niet over en kan hij niets doen en het zal wel buiten het huis zitten en ik moet de helpdesk maar bellen en die kunnen doormeten en “ik heb geen toverstokje” en alsmaar: u, u, u.
Terwijl ik gisteren nog ‘je’ was.
Dus bel ik de helpdesk van xs4all en hoor dat de wachttijd 2 minuten is waarna ik veertig minuten in de wacht sta. Dan krijg ik een jongeman die wil dat ik naar de aangelegde draden kijk en wanneer er uit iets geen draad komt zegt hij dat ik dan die kabel heb zoek gemaakt.
Maar ik ben er helemaal niet bij in de buurt geweest.
Iemand anders dan die in mijn huis was?
Nee, er was helemaal niemand in mijn huis.
Nou, ze sturen hiervoor toch echt geen monteur – ik moet zelf maar eens goed zoeken naar die kabel.
Ik hang op en ben nu 20 Euro beltegoed lichter (en niet blij met de helpdesk van xs4all en ook niet blij met de monteur van xs4all).
Geef een reactie