Vannacht bedacht ik zelf al: ik heb nog steeds een contract met Multikabel.
Als ik nou wist hoe ik daarmee online kon gaan.
Dan kan ik nog steeds niet telefoneren maar eigenlijk belt alleen R. me (en de call centers) dus daar kan ik wel even zónder.
Vandaar dat ik de monteur niet smeek om langs te komen maar na het schetsen van het probleem waarop hij de hakken ferm defensief in het zand zet zeg: ik wil maar 1 ding, dat je me vertelt hoe ik via Multikabel weer online kom.
Simpel, zegt hij.
Je haalt de linkerkabel uit het xs4all-modem, die dikke. Die doe je in het multikabelmodem, PC opnieuw starten. Klaar.
Voor alle zekerheid vraag ik het de kwal van xs4all die zegt dat ik kabeltjes zoek maak ook nog eens en die zegt iets vergelijkbaars. Hij laat zich niet uit over het exacte kabeltje maar dat deed de gisteren nog aardige monteur al dus ik ben nu geheel geïnformeerd en ga aan de slag.
Zodat ik de PC zelf ip-nr laat zoeken, ip-nr intik, spel speel via de router, spel speel via de kabel direct in de PC.
Dit aangevinkt, dat uitgeklikt, PC opnieuw opstarten, modem resetten etc.
Niks.
(behalve een hoop ellende bij mij)
Geef een reactie