Ik loop het huis in na het voeren van kippen en knagers en hoor nog net dat iemand mijn antwoordapparaat inspreekt en ophangt.
Het blijkt iemand van Guidion, het bedrijf van de monteur dat ik vrijdagavond heb gebeld.
Ik had ze gebeld, zei het meisje, maar nu konden ze mij niet bereiken!
Maar als het dringend was mocht ik terugbellen op 020-5205377.
Tja, denk ik, dat heeft dus geen zin.
Want de monteur zei al dat hij niets wou doen. En xs4all zei al dat ze geen monteur wouen sturen.
Maar: het is wel onbeleefd om eerst te klagen en dan niet eens te reageren wanneer ik word teruggebeld.
Dus draai ik het nummer en tref… een antwoordapparaat.
Dat ik na de pieptoon mijn naam en nummer (duidelijk sprekend!) moet achterlaten en dat ik dan ‘op werkdagen binnen 12 uur’ zal worden teruggebeld.
Zei ik al: ‘zucht’?
Wat een ellende allemaal, Jeanne. Achteraf gezien had je toch beter met je laptop nog bij Ziggo kunnen blijven en die dan pas overzetten als de nieuwe verbinding zich een maandje had bewezen. Maar aan achteraf heb je nu weinig.
Grijp nu wel de kans om ze zoals je dat aangevraagd hebt, alsnog je computer aan de draad te krijgen. En dan met instructie hoe de laptop op het moment dat jij dat aandurft draadloos erbij kan.
Een kapot modem zal wel de oorzaak zijn -XS4ALL maakt hier wel een erg valse start….
De ellende is dat ik zelf ook niets kán doen nu.
De monteur wil niet komen, xs4all wil niemand sturen. Als ik er nu zélf iemand aan laat prutsen trekken ze natuurlijk helemaal hun handen er vanaf!
Maar wat moet ik dan??
Dat die monteur niet wil komen heb jij niets mee te maken. Zij bellen je straks terug en dan zeg jij gewon (heel dapper) dat je verwacht dat er een monteur komt want zij hebben geen goed werk afgeleverd.
En het lijkt me handig als die monteur de boel aanlegt volgens de handleiding zodat xs4all niet kan gaan zeuren dat jij kabeltjes kwijt maakt. Wat ik trouwens toch nog steeds wel de grootste kulsmoes vind om je handen er van af te trekken. Alsof je eerst een kabeltje gaat kwijt maken en dan gaat klagen dat internet het niet doet. Wat denken ze wel niet dat je bent? Een randdebiel. Ik vind dit van zo weinig respect voor je klanten getuigen. Dat ze zoiets durven te beweren en als je het ontkent je ook nog eens voor leugenaar uitmaken (wellicht niet letterlijk, maar toch)
En ooohhh hoe hoop ik dat XS4all ook net zoals UPC een webcare afdeling heeft om dit soort dingen recht te breien. Want je moet toch met je klachten netjes bij je provider terecht kunnen en die moeten je toch met respect behandelen. Ze willen toch zeker geen ontevreden klanten bij XS4all.
En nu hoop ik ook dat er voldoende trefwoorden in zitten om gevonden te worden door een eventueel webcare team van XS4all. Mensen doe je best – maak waar waarmee je adverteert!!
ik heb niet ingesproken – ik denk nl dat het inderdaad via xs4all loopt.
die moeten opdracht geven.
en wat is toch die webcare? zitten er mensen de hele dag het net af te struinen naar ontevreden klanten?