Het voorafgaande waarna ik schreef:
Geachte mevrouw Van der Wal,
De activeringscode heb ik wél ontvangen (zie nogmaals mijn email).
Het gaat om de brief met het wachtwoord!
============
Vandaag, drie dagen later, het antwoord:
Geachte mevrouw Doomen,
Uw brief met gebruikersnaam is tevens afhaalbericht voor uw wachtwoord. Het wachtwoord krijgt u namelijk niet thuisgestuurd, maar moet u op het postkantoor ophalen.
Met vriendelijke groet,
Postbank N.V.
Mw. drs. I.M. van der Wal
Manager Contactcenter
============
Ik:
Maar: ik ontving alleen een brief met de activeringscode.
Geen brief met gebruikersnaam.
Ik begin te neigen tot: lamaar en de Rabobank schijnt ook een erg goede bank te zijn.
groet,
Jeanne Doomen
—————–
Krijs-krijs-krijs.
Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
(rollende ogen)
Hoe moeilijk kan het zijn, hè, om zo’n mailtje te beantwoorden?
En bij twijfel kun je toch ook méér informatie geven.
Bv: mocht u de brief met uw gebruikersnaam ook niet hebben ontvangen, dan kunt u….
Wat ook opvalt Jeanne dat ze er zo lang over doen om een mail terug te sturen. Ik bankier ook bij de postbank en moet ook weleens een paar dagen wachten. Het kan sneller!
In de automatische reactie staat: twee werkdagen.
Maar de eerste keer was het vier en nu drie.
Toch is mevrouw drs.
Altijd link vrouwen een titel te geven, beweer ik al 30 jaar.
(geslaagd grapje)
Wat me weerhoudt om op te stappen is al die organisaties die me via dit nummer kennen.
Die op me storten (jippie!) en die automatisch afschrijven (ook wel fijn bij verzekeringen enzo).
Als ik rijk was zou de Rabobank misschien zeggen: mevrouw(tje), don’t you worry your pretty little head about it, dat regelen wij allemaal voor u.
Maar helaas: ik ben niet rijk.
Dit zijn dingen waar je inderdaad helemaal crazy van kunt worden. MIsschien toch een motief om alles eens om te gooien en de Postbank vaarwel te zeggen. De moeite die daarmee samenhangt is eenmalig en dan ben je ook klaar, nieuw begin.
Sterkte.
Maar hoe weet ik zeker dat de Rabobank béter is?
Weet ik niet.
Ik zit er alle tientallen jaren bij en heb nooit ook maar 1 probleem gehad, integendeel.
Graag gedaan mijnheer Jaap, is de toon hier.
En dat zeggen ze niet omdat ik een poener ben – ben ik dus niet – maar vanwege de persoonijke relatie. Daar zit de kern, poenzaken handel ik af met vertrouwde mensen uit het eigen dorp, in de warmte van de huiskamer aldaar. Koffie erbij.
I-de-aal. Geen formuliergedoe, geen gezeik.
Ik heb ook pas problemen nu ze samengaan met ING.
… en de rabo heeft geen aandelen aan de beurs staan waarin wild gespeculeerd kan worden…