VK maakt de laatste tijd veel radio-reclame voor hun zaterdagse VK-magazine. Kan ik me iets bij voorstellen. Het *is* een leuk magazine. Vaak is het zelfs het enige stukje zaterdagkrant dat ik lees. Omdat die dikke pakken ander papier me alleen al door hun aanblik ontmoedigen.
Nu zeggen ze in de commercial steeds dat VK-magazine zo goed is door de columns van Sylvia Witteman en Martin Bril. Wat ik ook best goede columns vind (hoewel ik Bril niet altijd lees).
Maar, denk ik dan: hoe zullen al die ándere VK-magazine-columnisten zich nu voelen. Worden zij niet leuk genoeg gevonden? Waarom niet? Zelf lees ik Wim de Jong bv erg graag. En die eetrubriek ook. En vaak ook de relatie (hij/zij).
Deze zaterdag is het een special. Over mode. Wat niet helemaal mijn onderwerp (‘ding’) is.
Zodat ik ‘m deze week eens oversla.
Ik krijg zere ogen bij die mode special. Zouden die modehuizen willen zeggen dat je zeker mooi wordt van hun kleren, hoe lelijk (pijnlijk dun) je ook bent? Of is het een manier om de aandacht bij de kleren te krijgen en niet bij de meisjes waar ze omheenhangen?
Kleding hoort op kleerhangers, en daar lijken die modellen vaak maar al teveel op 🙁
Vroeger was een modellenmaatje 36, nu soms al 32.
Terwijl gek genoeg de confectie wel oog heeft voor de realiteit en de collectie steeds meer ‘oprekt’ richting grote maten.