Omdat Goose het steeds soms wel en dan weer niet bleef doen, heb ik toch maar aan Goose gevraagd of zij het handmatig voor me in Windows 7 konden installeren.
Geen probleem: “dat doet een van onze developers graag voor je”.
Vanochtend is het zover.
Ivan meldt zich via Teamviewer en hij blijkt te denken dat ik een héél ander probleem heb.
En: Goose doet het toch?
Ja… nú! maar dat is juist het probleem dat hij soms wel werkt en soms niet en de helpdesk had gezegd dat het daarom handmatig moest.
Ivan, die niet écht vlot Engels schrijft, gaat aan de slag.
Hij heeft in Teamviewer de microfoon aanstaan.
Zodat ik regelmatig hoor zuchten en vloeken (in het Russisch of een vergelijkbare taal) en soms praat hij in die taal met iemand op de achtergrond.
Ik zie hem bezig in Avast en in het Configuratiescherm en bij de Verbindingen en ik zie nog veel meer voorbij komen dat ik niet herken en na ruim een half uur driftig klikken heeft hij me ingesteld op Amsterdam (wat ik niet wil) met Fremont als optie en ik zit alleen maar te denken: dit had ik helemaal niet bedoeld!
Hierna wil ik iemand een mail sturen en dat lukt niet meer.
Ontvangen wel, niet zenden.
Ik bel mijn webmistress die het hoofd koeler houdt dan ik en die zegt: Systeemherstel.
Gedaan.
Ik kan nu weer mail sturen alleen krijg ik af en toe zwarte schermen (hellup!) zodat het eerste wat ik heb gedaan was: Goose eraf gooien.
Want het is wel wáár dat je bij gewone vragen vriendelijk in het Nederlands antwoord krijgt van de helpdesk maar bij échte problemen wordt het blijkbaar uitbesteed aan een derdewereldland waar de bevolking amper het Engels machtig is én geen goede instructies krijgt mbt je probleem.
So far not so good/Goose.
Geef een reactie