Iemand die 5-6 jaar geleden voor 2 Euro bij mij een boekje kocht mailt mij:
“Mevrouw,
Een aantal jaren geleden heb ik het kookboekje Sneller koken van Mia Sneller via uw website kunnen kopen. Nu zoek ik hier nog 2 exemplaren van. Kunt u mij daar nog aan helpen? Ze staan volgens mij niet meer op uw site. Ik ben benieuwd naar uw reactie.”
Vriendelijke vrouw dat ik ben zoek ik via antiqbooks of er nog meer exemplaren te vinden zijn.
En mail:
“Je kunt zoeken via http://www.antiqbook.com/books/speedsearch.php
en dan invullen ‘Sneller koken’
Er zijn vijf tweedehands exemplaren te vinden.
groet,
Jeanne”
Waarna ik reuze benieuwd ben naar háár reactie.
Wie denkt dat ze reageert
* niet
* bedankt, wat ontzettend aardig om het uit te zoeken
* bedankt
* iets anders
Truus zegt
Ik hoop, en zelf zou ik zo reageren, op reactie 2. Maar gezien de tegenwoordig heersende hollandse hufterigheid zou het wel eens heel goed reactie 1 kunnen zijn, dus niet reageren.
Hansje zegt
Ik vrees dat je niets meer van haar gehoorde hebt… 🙁
Jeanne zegt
Ze heeft inderdaad niet meer gereageerd…
Karin(2) zegt
Ik had verwacht: ‘Doet u mij er dan maar 4.’
Jeanne zegt
Haha, ja, had ook gekund.
Of: jamaar dat is bij verschillende boekhandels dus dan moet ik dubbel porto betalen 🙁
mariette zegt
Haha geweldig berichtje en zo herkenbaar! jouw berichtje heeft me aangespoord om iets te doen wat ik normaal niet doe.
Iemand stuurt me op donderdag een vraag over pacemakers. Op zaterdag wéér en verdomd ja, op maandag weer een forwarded message met die vraag. Ik beantwoord de vraag uitgebreid en ben benieuwd… De goede man heeft een echtgenote (waar de vraag over ging) uit 1938, dus ik ga uit van een generatie die nog wel een bedankje stuurt. Nee dus. Ik heb door jouw berichtje nu simpelweg een berichtje gestuurd:
Enige tijd geleden stuurde ik u onderstaand antwoord op uw vraag. U stuurde de vraag zelfs driemaal, omdat het antwoord kennelijk te lang op zich liet wachten. Ik ben nu echter zeer benieuwd of u het antwoord ontvangen heeft, en of mijn bericht voldoende uw vraag beantwoordde. Gewoon nieuwsgierigheid omdat het ineens stil bleef na het antwoord, alsof mensen lijken te vergeten dat er werkelijk een mens van vlees en bloed achter het scherm tijd investeert in het beantwoorden van de vragen die binnen komen.
met vriendelijke groet
xxx
Haha ben benieuwd of ik dáár nu nog iets op zal horen maar ik heb mijn lolletje gehad. Wég ergernis. Op zich wel jammer dat het altijd zo loopt ja.
Jeanne zegt
Correctie! wél een reactie:
“Super bedankt voor deze info!”
en @Mariette: geweldig idee, zo’n mail…
mariette zegt
ah dat valt dus mee in jouw geval en in mijn geval ook *schaam*. die man stuurde nog een heel uitgebreid mailtje terug naar aanleiding van mijn mail van vandaag…. zo zie je maar… denken voor een ander en verwachtingen…. zucht. hahaha nou ja, meestal is het ook werkelijk gemakszuchtig van de meeste mensen. nou nét in deze gevallen niet.
Barbara zegt
Ik denk dat het voor een deel niet alleen huferigheid maar ook overdreven gemakzucht is…
Doet me denken aan het meisje in de bus die zo supertrots liep te koketteren met haar nieuwe Betty Boop schoudertas. Kennelijk is googlen op de naam van iemand met een internetwinkel te omslachtig: Had ik haar e-mail adres moeten vragen en haar dan allemaal directe links moeten geven.