Vorige week vrijdag denk ik: laat ik eens lokaal winkelen ipv naar de gigant Ranzijn te gaan.
Dus vraag ik bij de dierenwinkel in De Rijp naar Hills Senior wat de – denk ik dan nog: aardige – mevrouw niet in voorraad heeft.
Maar ze zal het bestellen.
Een uur later belt ze me op (ze vroeg mijn telnr) om er zeker van te zijn wélke Senior ik precies wou hebben.
Ik vertel haar dat.
En ben erg tevreden over de persoonlijke aandacht.
Vandaag stap ik de winkel binnen en zeg met een vrolijke lach dat ik de zak Hills Senior kom halen die ik een week geleden heb besteld.
De vrouw kijkt me wazig aan.
Ze heeft duidelijk geen idee waar ik het over heb (en wie ik ben).
Dan gaat ze me voor naar links en kijkt aarzelend langs de schappen.
Ik zie dat we bij de afdeling ‘hond’ staan en zeg dat het om een kat gaat.
Naar de andere kant van de winkel dus, zak gepakt en me € 23,95 laten betalen.
Nog steeds geen enkel blijk van herkenning.
Weer thuis in de webshop van Ranzijn gekeken wat zij rekenen voor deze zakken: € 21,95.
(en de webshop is altijd duurder dan de tastbare winkel)
Nu ben ik als zelf mislukt winkelier misschien niet degene om andere detailhandelaarsters advies te geven, maar als je als kleine, lokale toko wil concurreren met de giganten: zet in op *persoonlijke* aandacht voor de klant.
En probeer die in elk geval een week te onthouden.
Geef een reactie