Op Radio 1 hoorde ik een leuk gesprek met iemand die een rijtje had gemaakt van ‘wat niet te doen’. Op 1: niet direct JA zeggen als de MP je belt.
Rijtje voor mezelf (in de zeldzame maar nu ontstane situatie dat het in de Winkel opeens storm loopt)
1) niet proberen alle bestellingen dwars door elkaar af te handelen
2) niet iedereen die je kent/vertrouwt toezeggen dat je direct verstuurt (en dat dan nog doen ook)
3) niet bestelde kalenders ‘uit je hoofd’ weer terug zetten voor de verkoop zonder ze in het handje te houden en er zeker van te zijn dat je écht nog meerdere exemplaren hebt
4) niet klanten die een normale vraag stellen afblaffen omdat je zelf aan het chaoten ben geslagen
(andere mensen die normale vragen stellen evenmin afblaffen)
5) wél administratie zsm up to date maken (om drama’s te voorkomen)
6) wél vertrouwde kennissen die morgen hun spullen al in huis krijgen dinsdag gaan aanmanen als het geld dan nog niet binnen is
* wie goed raadt wat me het moeilijkst valt krijgt een klein kadootje*
Karin zegt
Haha, nou je maakt het ons wel erg moeilijk. Het zal je geen van alle makkelijk af gaan. (Heeeeel veel herkenning namelijk). Maar ik denk dat je de eerste 5 redelijk goed zult volbrengen, maar nummer 6….. zwakke punt (ook heeel herkenbaar hoor)
Hansje zegt
Volgens mij is nr 6 het moeilijkst. Misschien direct gevolgd door nr 4 (hoewel ik met nog nooit afgeblaft heb gevoeld, hoor!)?
Karin zegt
Kleine toelichting… met dat heel veel herkenning bedoel ik natuurlijk niet dat ik me altijd afgeblaft voel. Meer dat ik ook altijd op iedereen afreageer terwijl ik eigenlijk gewoon een beetje pissig op mezelf ben 😉
Karin T zegt
Ik ga ook voor nr 6!
Karin zegt
En Jeanne zwijgt. IK denk dat ze dinsdag ons ongelijk gaat bewijzen 😉
Jeanne zegt
Jeanne lag 2 uur uitgeput in bed (en dacht al: dinsdag is ook al wel érg snel om te gaan manen…)
Jeanne zegt
Afblaffen deed ik ook al een keer, niet een klant maar een bevriende kennis die een volstrekt normale (aardige ook nog) vraag stelde.
theo zegt
5