Hippo belde voor me met Xs4all.
Hans zei: dat ik het kabeltje in de splitter uit Phone moest trekken en in Lijn moest doen.
Als dat niet hielp vond hij dat er een monteur moest komen.
Het hielp niet.
Hippo belde toen met Rudy. Die zei dat ik zelf moest bellen dan konden ze van locatie trouble shooten. Zowel Hans als Rudy maakte aantekeningen.
Ik bel en word doorverbonden door iemand van de Helpdesk die niet zelf kan meten maar me verbindt met een jongeman met een Marokkaanse naam op een andere afdeling die zegt dat ik niet had mogen worden doorverbonden en “nou mevrouw van die aantekeningen raak ik in de war, dat is zo raar gesteld”.
Ik wijs hem -zoals eerder Hippo ook de anderen- op de foto’s op mijn log.
We raken langs elkaar heen pratend in gesprek over dat ik “gewoon moest aansluiten” (?) “met de draad aansluiten”(?) en vooruit, hij zou proberen een lijnmeting te doen maar dan moet ik eerst de FritzBox resetten.
Tijdens dat resetten knalt de telefoon eruit. Waarvan de verbinding toch al slecht was na het omzetten van het kabeltje.
Ik zet kabeltje weer gewoon en bel opnieuw: jongeman is lunchen.
Ik bel Regita bij Sales, nu licht hysterisch. Ik zeg dat ik wil opzeggen.
Ik word doorverbonden met poeslieve Angela die zegt dat ze vindt dat er een monteur moet komen en ze zal me doorverbinden met de helpdesk en ik wacht tien minuten en dan zie ik dat het power/dsl-lampje *niet* knippert.
Ik probeer wat sites. Verdomd. Ik heb verbinding.
Ik leg neer. Ik bel toch maar weer op. En tref nu Egbert. Die vriendelijk is, even doormeet (ja! zomaar uit zichzelf! dat kan dus wél!) en ook niet weet hoe het kan dat het nu wel werkt maar: “geniet ervan zolang het duurt”.
Ik vraag wanneer ze de komende tijd dicht zijn (=best vaak).
Ik vertrouw het voor geen cent.
Maar van Angela bij de afdeling Opzeggen heb ik haar directe nummer gekregen voor ‘als er weer wat is’.
Dat was trouwens een tip van P. die zelf bij een provider heeft gewerkt: niet bellen met de Helpdesk, maar met Opzeggen.
Dit bij elkaar heeft meer dan twee uur geduurd.
En nu ga ik genieten ‘zolang het duurt’.
“Geniet ervan zolang het duurt”? Pardon?
Maar je bent nu online via XS4All? Afkloppen dan maar…
Zo te lezen hebben ze daar wel een heel aparte invulling van ‘klantvriendelijkheid’. 🙁
@ Hippo: en dat was nog een aardige jongen!
Ik aarzel in elk geval heel erg om al mijn adressen nu op xs4all over te zetten.
En met Ziggo opzeggen wacht ik ook nog een paar weken.
Verder to whom it may concern: 24/12 sluit de Helpdesk om 16.00 uur, op beide Kerstdagen zijn ze gesloten dan op 31/12 weer om 16.00 uur dicht en Nieuwjaarsdag ook gesloten.