Maandag doet Ziggo het opeens weer.
De tv pas na 8 uur maar goed, daar kan ik zonder.
Gisterochtend om kwart over zes: internet werkt.
Maar tegen acht uur ligt het er weer de helft van de tijd uit en om half negen geef ik het op.
Om elf uur Ziggo gebeld.
Een jongeman wil dat ik allerlei kabels van de tv anders ga af- en aankoppelen.
Ik zeg dat ik wil dat hij van daaruit controleert hoe het met mijn signaal zit.
Maar hij dwingt me door allerlei snoeren en kastjes heen waarbij we langs elkaar babbelen omdat hij alles bij de naam noemt en ik niet verder kom dan ‘het grijze kastje met het groene lampje en daar het kabeltje helemaal links’.
Twintig minuten later: het helpt niet en nú checkt hij en inderdaad is mijn signaal te zwak.
Dús komt er woensdagmiddag tussen half 1 en 5 een monteur.
Maar zal hij me wel 10 Euro vergoeden voor het een half uur bellen met een prepaid mobieltje op hun lijn die € 1,30 per minuut kost.
Ik bedank hem hartelijk.
Daarna controleer ik (kán het niet laten) elk half uur of ik och misschien internet heb. Neen.
Tot ik vanochtend nóg eens het modem af- en aankoppel.
Nu ben ik online.
Hoi.
Zeg ik zéér voorzichtig.
[om half tien belt Ziggo: er was gisteren tóch een groep(s)storing… dus helemaal voor niks voor een smak geld met al die kabels zitten klooien]
shabnam zegt
Is het inmiddels in orde gemaakt door de monteur van Ziggo?
Jeanne zegt
Zie het laatste ‘update’-zinnetje.
Er hoefde bij mij niets te worden gedaan want het probleem zat wel degelijk bij Ziggo.
shabnam zegt
Krijg je wel je telefoongeld nog terug?
Jeanne zegt
Max 10 Euro.
Dat zijn ‘de regels’.
shabnam zegt
Goede ‘service’ 🙁