R. vertelde het me al toen ik in Amerika was: de Postbank ging een deel van Mijn Postbank (de persoonlijke rekening) loskoppelen en daarvoor zou ik mijn tancodes alleen nog per sms kunnen krijgen. Vervelend want ik gebruik mijn mobiel alleen voor gevallen van nood en vind zo’n papieren tanlijst veel gemakkelijker.
R. had ze nog gebeld maar er viel niet aan te ontkomen. Dus maakte hij een nieuwe inlog en een nieuw wachtwoord voor me en toen kwam er op 22 september een brief met een activeringscode. Daarin stond dat er een aparte brief met een wachtwoord zou komen maar die kwam niet. Dus dacht R. dat het door hem bedachte wachtwoord wel goed zou(kon) zijn.
Eerst dacht ik: dit stellen we uit. Maar toen kwam er gisteren een rekening van de loodgieter en dacht ik: toch maar eens iets mee doen. Vanochtend dus. Om te ontdekken dat er een wachtwoord moest zijn in een brief met code BGTIN02 die er niet was (die brief).
Ik bel ze op en krijg een stem die zegt dat de wachttijd “langer is dan u van ons gewend bent” (?? Zo vaak bel ik niet dus dit zegt me niets) en ze raden me aan het later nog eens te proberen.
Ik blijf hangen maar geef het na vijf minuten op.
Dan, bij de post, de rekening van Visa (au). Er moet dus echt iets gebeuren.
Straks nog maar eens bellen. Misschien is de wachttijd dan wél “zoals u van ons gewend bent”.
heb je toevallig ook nog een andere bank? ik heb er twee – expres, om niet die tancodes te hoeven gebruiken. bij de rabo & de abn amro (en misschien ook nog wel bij andere, maar daar heb ik geen weet van) krijg je een dun apparaatje waarin je je pas moet stoppen om de codes te verwerken die ze op je beeldscherm projecteren. ik vind dat erg makkelijk. pas sinds ik zo’n apparaatje heb maak ik graag gebruik van internetbankieren.
Nee, ik heb alleen de Postbank.
Al vele tientallen jaren (40+) en tot nu toe met groot genoegen.
Ik heb wel overwogen over te stappen maar ik heb érg veel automatische afschrijvingen die via mijn privé-rekening lopen.
En natuurlijk kan alles omgezet maar dat is óók veel werk waar ik erg tegenop zie.
En ook om 15.11 uur zijn de wachttijden “langer dan u van ons gewend bent”….
Ik heb ze nu maar een email gestuurd en trof op het formulier als laatste deze curieuze mededeling aan: “In het antwoord wil ik niet ongevraagd worden geïnformeerd over andere producten en/of diensten van Postbank (optioneel) “
oh, maar ik heb de postbank ook niet weggedaan. ik heb er alleen een andere bijgenomen, voor het overboekgemak. automatische afschrijvingen en zo blijven gewoon bij de postbank.
Lijkt mij erg onpraktisch.
Ik zou nl geen overzicht houden op mijn geld als ik het over twee rekeningen moest splitsen: een deel waarvan werd afgeschreven via machtigingen (ik weet niet precies hoeveel hoe vaak wanneer) en een deel waaruit ik kan putten om zélf overschrijvingen te doen.
Zou ik alleen kunnen als ik een berg geld had – wat niet het geval is.
al je het niet praktisch vindt,dan moet je het vooral niet doen. 🙂
een berg geld heb ik trouwens ook niet, hoor. op die rekening staat genoeg voor een tijdje losse overboekingen, niet meer. wanneer de bodem in zicht is stort ik weer wat bij.